Вчені спостерігають зірку, яка вивергає плазму - і це не наше Сонце

Команда на чолі з астрономом Університету Палермо Костанзо Аргіроффі виявила свідчення викиду корональної маси від зірки HR 9024, яка знаходиться на відстані близько 450 світлових років від Землі.

НЕ ТАК УНІКАЛЬНО. принаймні один раз в тиждень (а іноді і два або три рази на день) наше Сонце має викид корональної маси (CME), подія, протягом якого воно викидає плазму і заряджені частинки з самої зовнішньої частини її атмосфери, званої короною, Це зазвичай виро сходить після сонячного спалаху, раптового збільшення яскравості Сонця.

Ми знаємо про CME нашого Сонця з 1971 року, але ми ніколи не спостерігали їх з іншої зірки - до сих пір.

Команда на чолі з астрономом Університету Палермо Костанзо Аргіроффі виявила свідчення CME від HR 9024, зірки близько 450 світлових років від Землі і приблизно в три рази більша за масу нашого Сонця. Дослідники опублікували дослідження про їх виявленні 26 липня в The Astrophysical Journal.

НЕСПОДІВАНИЙ ВІДКРИТТЯ. Команда зазначила CME HR 9024, просіюючи десятирічні дані з рентгенівської обсерваторії NASA Chandra. Вони розглядали зміни в довжинах хвиль рентгенівських променів зірки в надії поліпшити їх розуміння своєї корони.

При розгляді цих даних вони помітили близько 1 мільярда трильйонів грамів матеріалу - що ви очікуєте від CME - відходу від HR 9024 після сонячного спалаху. Але, як не дивно, матеріал потім повернувся до зірки.

Це не відбувається після CME з нашого Сонця, але він відповідає прогнозу попередніх досліджень, що CME може не повністю уникнути магнітного поля більшої зірки. Це також могло б пояснити, чому раніше ми не помічали CME від інших зірок - плазма і частки ніколи не покидали своїх домашніх зірок.

ПОШУК ЖИТТЯ. Коли CME досягають атмосфери Землі, вони можуть зруйнувати наші супутники, викупати літаки в радіації і навіть викликати електричні відключення. Вони не можуть пошкодити людей на поверхні Землі, хоча - атмосфера планети і магнітосфера захищають нас.

Тепер, коли ми точно знаємо, що у інших зірок можуть бути CME, ми могли б використовувати цю інформацію, щоб повідомити про нашу полюванні на придатні для життя планети. Але ми повинні зрозуміти, який ефект у них є в першу чергу. Якщо CME навряд чи досягне планети, яка обертається навколо масивної зірки, життя може з більшою ймовірністю виживати на поверхні цієї планети. Але безперервна петля енергії CME також може привести до збільшення кількості сонячних спалахів, що також може вплинути на населеність планети.

В будь-якому випадку, це дослідження говорить нам більше про зірок, ніж ми знали раніше. І тепер, у інших дослідників буде краще уявлення про те, що шукати, коли вони шукають CME в інших місцях Всесвіту.

Джерела: Phys.org