Гекони можуть регенерувати частини свого мозку

Дослідники з Гвелфського університету виявили, що гекони можуть регенерувати частини свого мозку. Це може означати нову область досліджень для лікування людських травм головного мозку.

МІЗКИ ЯЩІРКИ. Ми знали, що вони можуть регенерувати свої хвости (і спинні шнури). Але з'ясовується, що гекони можуть регенерувати частині свого мозку, за словами дослідників з Університету Гельфі. Це здорово для геконів, але для нас це теж може бути круто; це може означати нову область досліджень для лікування людських травм головного мозку та дегенерації. Дослідники опублікували своє дослідження в минулому місяці в журналі Scientific Reports.

Оскільки гекони можуть регенерувати різні частини їхніх тіл, дослідники підозрювали, що в мізках гекона може бути щось цікаве. Таким чином, вони ввели леопардові гекони за допомогою хімічної мітки, яку вони могли б виявити в ДНК будь-яких новостворених клітин. Це дозволило їм побачити нові клітини, коли вони з'явилися в мізках геконів.

Вони знайшли набагато більше, ніж очікували. Дослідники також змогли ідентифікувати тип стовбурових клітин, які регулярно перетворювалися в клітини мозку в медіальній корі тварин, частина мозку, яка виконує ту ж функцію, що і гіпокамп у людей. Вперше вчені знали, що стовбурові клітини беруть участь в утворенні нових нейронів в мозку леопарда-гекона.

ЯЩІРКИ = ЛЮДИ? Ящірки тісніше пов'язані з людьми, ніж земноводні або риби, які є суб'єктами більшості досліджень по регенерації, - сказав провідний дослідник Ребекка Макдональд в прес-релізі. Таким чином, відкриття, що гекони можуть регенерувати частині мозку, може змінити спосіб вивчення людського мозку, можливо, більш глибоко, ніж попередні дослідження по регенерації.

«Результати показують, що мозок гекона постійно оновлює клітини мозку, що люди, як відомо, погано себе почувають», - сказав Матвій Викариус, співавтор McDonald's по дослідженню, в прес-релізі. «Наступний крок в цій галузі досліджень - визначити, чому деякі види, такі як гекони, можуть замінити клітини мозку, в той час як інші види, такі як люди, не можуть».

ЯЩІРКИ ≠ ЛЮДИ. Навіть якщо ми з'ясуємо, чому люди не можуть регенерувати клітини мозку, як це роблять Гекко, це не означає, що ми будемо знати, як змінити нашу біологію, щоб більш точно імітувати їх. Проте, з огляду на дивовижну складність людського мозку, будь-яке нове розуміння його внутрішніх виробок є кроком на шляху поліпшення лікування травм, хвороб і дегенерації.

Джерела: University of Guelph