Вчені вперше вистежили вовка, що залишив Чорнобильську зону

Вперше вчені визначили відстань, на яку віддалилася тварина від Чорнобильської зони, і це може бути ознакою того, як ці популяції можуть поширюватися в майбутньому.

Чорнобильська ядерна катастрофа 1986 року залишила пейзаж, який був дуже токсичним, але через 30 років з тих пір, як ми побачили невеликі ознаки відновлення природи. Останнє свідчить про те, що молодий дикий вовк сміливо виходить далеко за межі Чорнобильської зони відчуження або CEZ.

Покриваючи близько 4300 квадратних кілометрів (1660 квадратних миль), зона як і раніше вважається занадто забрудненої для проживання, але деякі дикі тварини в цьому районі, здається, процвітають без втручання людської діяльності.

Тепер ці тварини підштовхують кордону зони, зокрема, молодий, сірий сірий вовк, який був зареєстрований на відстані близько 369 кілометрів (229 миль) від його будинку.

Сірий вовк подорожує. (Byrne et al)

Вперше вчені знають, що тварина, яка покидає зону, покрила таку відстань, і це може бути ознакою того, як ці популяції можуть поширюватися в майбутньому, - і наскільки далеко можуть поширитися гени, мутованих ядерної радіацією.

«Замість того, щоб бути екологічної чорною дірою, Чорнобильська зона відчуження могла б фактично стати джерелом дикої природи, щоб допомогти іншим популяціям в регіоні», - сказав один з дослідників Майкл Бірн з Університету Міссурі в Колумбії Чарльз Ч. Чой в Live Science.

«І ці висновки можуть бути не тільки застосовні до вовків - розумно припустити, що подібні речі відбуваються і з іншими тваринами».

Дані про одно- або дворічному вовка були зібрані ще в лютому 2015 року зі допомогою нашийника GPS, але дослідження, аналізує його, є абсолютно новим.

Після прикріплення коміра і звільнення вовка назад в дику природу, вчені відстежували його, охоплюючи тривалий відстань по Україні від CEZ, причому тварина в значній мірі дотримувався лісів і районів, які використовуються для сільського господарства.

Це широкомасштабне дослідження не є незвичайним для сірого вовка, але це не те, що раніше було зареєстровано з вовками, котрі народилися в CEZ. В цілому 13 інших, старіших вовків мали GPS-нашийники, прикріплені одночасно в рамках одного і того ж дослідження, але в основному містилися в їх рідних областях.

Незрозуміло, що сталося з вовком - GPS-ошийник транслював своє останнє місце розташування через кілька місяців після того, як він автоматично відключився. Дослідники не змогли його відновити, тому вони не знають, чи спрацював комір, або якщо вовк помер, коли він все ще носить його, далеко від CEZ.

Загальний вплив чорнобильської катастрофи на місцеві популяції дикої природи ще не ясно для вчених. Дослідження виявили як високі темпи зростання мутацій у деяких тварин, так і свідоцтва зростання чисельності населення, але загальна картина туманна.

Зокрема, розросталися сірі вовки (Каніш-вовчак): за деякими оцінками, в зоні відчуження є в сім разів щільність популяції вовків, так як в заповідниках за її межами.

Тепер ми знаємо, що принаймні один певний вовк сильно віддалився з CEZ, це відправна точка для подальших досліджень руху тварин за межами зони.

Мало того, ми могли б дізнатися більше про те, як ядерна випадання може вплинути на дику природу, подальші дослідження можуть також показати, яким чином генетичні мутації може зробити це в більш широкі верстви населення тварин - хоча наскільки мутація спостерігається ще одне спірне питання серед вчених .

Бірн підтвердив Живий Науці, що вовки, які його команда відстежувала, мали чотири ноги, два ока і один хвіст і не були світяться зеленим, але у нас немає будь-яких твердих даних про те, як ці вовки можуть відрізнятися генетично від інших популяцій.

«Варто вивчити, як CEZ може служити джерелом для деяких популяцій дикої природи, а не для раковини, як це було раніше запропоновано», - пишуть дослідники.

«З огляду на високу щільність населення вовків, особливо в порівнянні з сусідніми незабрудненими запасами (до семи разів більше), доцільно припустити, що вовки, народжені в CEZ, регулярно розсіюються в навколишні популяції».

Джерела: European Journal of Wildlife Research