Чилійці критикують американських вчених щодо «чужоземної» мумії на ім'я Ата

Вчені-чилійці й урядовці протестують проти дослідження, опублікованого в журналі Генетичні дослідження 22 березня цього року.

Схоже, інопланетянин, але його історія набагато чужий. І тепер це викликає міжнародний інцидент.

Чилійські вчені та урядовці протестують проти дослідження, опублікованого в журналі «Дослідження генома» 22 березня. Однак не висновки або наука дослідження, які вони беруть на себе. Це предмет дослідження: тіло муміфікованою чилійської дівчата.

Чужі ентузіасти досить одержимі Ata, скелетом довжиною 6 дюймів, який був виявлений в 2003 році. Оскар Муньос знайшов крихітну мумію в шкіряному мішечку в чилійському місті-примарі недалеко від пустелі Атакама (звідси і його назва) і незабаром після цього почалися чутки про походження Ати.

Бачите, чилійська мумія виглядала людськи, але вона також виглядала, ну, начебто.

Ata мала конічну форму голови і великі очниці, які виглядали прямо з науково-фантастичного фільму. Мумія була ледь продовжена 19-тижневим людським плодом, але кістки були настільки ж зрілими, як у шестирічної дитини. У нього також були жорсткі зуби і тільки 10 пар ребер, тоді як у людей було 12.

Викличте полювання за інопланетянами.

В кінці кінців, чилійська мумія приземлилася в приватній колекції іспанського бізнесмена. У 2012 році він дав Стівен Грір, доктора і засновника Центру вивчення позаземного інтелекту (CSETI), дозвіл на його аналіз. Грір, в свою чергу, дав Гаррі Нолану, імунолога в Стенфордському університеті, зразкам кісткового мозку Ата і іншому генетичного матеріалу.

У 2013 році Нолан кинув надії на чужих мисливців всюди, уклавши, що Ата була повністю людської. «У цьому немає ніяких сумнівів, - сказав він тоді в журналі Science Magazine.

Справа закрита, чи не так? Не так багато.

На цьому тижні Нолан і його команда опублікували нове дослідження про чилійської мумії в журналі Genome Research. У ньому дослідники дають пояснення інопланетного появи Ата: сім різних генетичних мутацій.

«Як тільки ми зрозуміли, що це була людина, наступним кроком було зрозуміти, як щось може виглядати так», - сказав Нолан National Geographic.

Чилі категорично не згодна. Наступним кроком повинно було бути повернення Ати в країну її походження.

Як тільки Нолан опублікував свої висновки в 2013 році, Ата більше не була «цим», а «вона», і тому крихітна мумія мала отримати все захисту, віддані останкам будь-якого іншого людини.

25 березня Христина Дорадо, біолог з Чилійського університету Антофагаста, опублікувала коментар в Etilmercurio, в якому наводяться деякі юридичні та етичні проблеми з останньою роботою Нолана. Вона написала, що, хоча дослідження дійсно мало наукову цінність, воно не враховувало юридичних і етичних наслідків вивчення людського тіла.

Крім того, самі дослідники прийшли до висновку, що Ата, якого Дорадо називає «дівчинкою з Ла Норії», ймовірно, народився всього 40 років тому, що означає, що її батьки все ще можуть бути живі.

Дорадо закликав дослідження генома відректися від статті, але це не здається ймовірним. Редактор журналу Хіларі Суссман сказала The New York Times, що публікація «повернеться до [питання вивчення ДНК із древніх людських останків] в майбутніх випусках журналу». Іншими словами, це не відбувається прямо зараз.

Проте, як зазначає Дорадо, це далеко не перший приклад «грабежу і продажу муміфікованих тіл». Дослідження генома може не скасувати статтю про Ата, але, можливо, суперечки, пов'язані з дослідженням, змусять інших вчених зробити паузу раніше вони просуваються вперед з дослідженнями людських останків.

Джерела: The New York Times, Etilmercurio