Один з супутників Сатурна має все необхідне для життя

Вчені з Південно-західного науково-дослідного інституту (SWRI) відкрили складні органічні молекули на Енцеладі, одному з 53 супутників Сатурна.

ВИНЯТКОВИЙ Енцелад. У середу вчені з Південно-західного науково-дослідного інституту (SWRI) опублікували статтю в Nature, в якій викладено їх відкриття складних органічних молекул на Енцеладі, одному з 53 супутників Сатурна.

Ці великі, багаті вуглецем молекули виходять з океану під крижаною поверхнею місяця, вилітаючи в вигляді плюмажів через теплі тріщини. Це поява складних органічних молекул з рідкого океану робить Enceladus єдиним тілом крім Землі, щоб похвалитися всіма основними вимогами до життя, як ми це знаємо, сказав співавтор Крістофер Глейн в прес-релізі.

ДОПОМОГА від минулих. Для їх роботи вчені покладалися на дані космічного корабля НАСА «Кассіні», які занурилися в поверхню Сатурна в вересні 2017 року. Під час прольоту в 2015 році корабель виявив водень в матеріалах, що виходять з тріщин на поверхні Енклауда. Водень іноді служить джерелом енергії для бактерій, що живуть поблизу гідротермальних отворів в океанах Землі, тому дослідники підозрюють, що водень Енджелда утворений через власну гідротермальної активності Місяця.

ІНШИЙ КРОК ВПЕРЕД. Це не перше відкриття органічних молекул на Encledaus. Однак попередні відкриття складалися з простих молекул з масою менше 50 одиниць атомної маси - ці нововідкриті молекули мають маси більше 200 одиниць атомної маси. Проте, один атом вуглецю-12 складає 12 одиниць атомної маси, тому ці «складні» молекули дуже малі.

Хоча це може бути не відкриття позаземного життя, якого багато хто чекає, ці молекули дійсно наближають нас до пошуку. Як зазначив Глейн у випуску новин, майбутні космічні місії могли б забезпечити більш глибокий аналіз плюсів Encledaus, можливо, допомагаючи вченим точно визначити, як з'явилися складні молекули Місяця і які біологічні процеси відбуваються під його крижаною поверхнею.

Джерела: Southwest Research Institute