Ми, можливо, нарешті маємо ліки, щоб перемогти простуду

Дослідники з Імперського коледжу Лондона (ICL) розробили нову молекулу, яка впливає на клітини в наших тілах, які зраджують нас, коли ми застуджуємося.

Багато сну. Вітамін C. Курячий суп.

Так, холодний відстій. Але приблизно через 3000 років це найкраще лікування, яке ми придумали.

Незабаром ми, можливо, не будемо так беззахисні проти неприємних вірусів, які залишать нас нудними, задушливими, нюхальний і чхають.

Дослідники з Imperial College London (ICL) розробили нову молекулу, яка не націлена на холодні симптоми або навіть сам вірус: вона впливає на клітини в наших тілах, які зраджують нас, коли ми застуджується. Вчора вони опублікували свої дослідження в Nature Chemistry.

Застуда, як відомо, важко піддається лікуванню, тому що сотні різних вірусів можуть викликати її. Лікування, яке діє проти одного штаму, може не працювати проти іншого. Неначе це не так уже й погано, віруси - еволюційні ніндзя. Навіть якщо ми з'ясуємо спосіб лікування одного штаму, він неминуче еволюціонує, поки лікування не стане більш ефективним.

Це майже так само дратує, як і сам холод.

Сьогодні ми не можемо лікувати справжній вірус - ми все ще намагаємося доглядати за симптомами. Ми по суті зламуємо руки і дозволяємо вірусу робити те, що він буде, розраховуючи на те, що наша імунна система буде витрачати свій час, щоб вибити його, поки ми опускаємо NyQuil і полоскання солоної води, щоб відчувати себе краще.

Команда ICL вирішила використовувати унікальний підхід до проблеми: якщо ми не зможемо безпосередньо знищити кожен холодний вірус (і кожен потенційний вірус холоду), можливо, ми зможемо зробити людське тіло негостинні для цих вірусів.

common cold
Молекула (жовтий) блокує людський NMT (синій), вірусу необхідно зібрати капсид навколо його генома РНК (зелений). Зображення: ICL

Коли холодний вірус входить в організм, він командує білкової кліткою людини, званої N-мірістоілтрансферазой (NMT). Вірус використовує цей білок для створення капсида, оболонки, яка захищає вірус, щоб він міг реплицироваться.

Команда ICL розробила молекулу IMP-1088, яка повністю блокувала кілька штамів риновірусу, основна причина застуди, від досягнення білка NMT.

Так як всі віруси використовують NMT однаково, команда чекає, що IMP-1088 переведе будь-які інші штами.

Це не перша спроба подолати холод, націлюючись на клітини людини, які роблять можливими застуди. Єдина проблема? Ці підходи виявилися токсичними для клітин людини. До сих пір в експериментах, проведених на клітинах людини в лабораторії, IMP-1088 не чинив негативного впливу на клітини людини, тому команда сподівається перейти до випробувань у тварин, а потім і у людей.

Дослідники не відзначають, скільки часу можуть пройти ці випробування, але ми чекали приблизно три тисячоліття для ефективної холодної обробки. Це повинно бути менше часу.

Джерела: Imperial College London, Nature Chemistry