Вчені перенесли спогади одного равлика в іншого, люди на черзі

Дослідники з Каліфорнійського університету у Лос-Анджелесі змогли перенести спогади між морськими равликами. Це дослідження може коли-небудь відкрити шлях для подібних процесів у людей.

Ви не можете носити свій будинок на спині або випускати сірчану кислоту, але у вас є багато спільного з морської равликом, ніж ви думаєте. Особливо, коли мова йде про вашому мозку.

Так, у морських равликів може бути 20 000 нейронів - незначна сума в порівнянні з 100 мільярдами людей. Але вчені давно вивчають морських равликів, і їм дуже багато відомо про те, як вчаться організми. Багато морські організми функціонують так само, як і ссавці, за винятком процесів, які утримують їх в живих, просто менш складні. І морські равлики не виняток - їх нерви передають імпульси так само, як наші.

Отже, вражає, що дослідники з Лос-Анджелеса змогли перенести спогади про те, що вони шоковані морськими равликами. Ще більш вражає? Це раннє дослідження може коли-небудь відкрити шлях для подібних процесів у людей.

В дослідженні, опублікованому в понеділок в журналі eNeuro, равлики в одній групі були навчені реагувати на стимул - в цьому випадку шок до хвоста (любителі тварин, не бійтеся - шок не постраждав равлики. Це просто викликало оборонний рефлекс, що б вирвати руку з гарячої плити). Спочатку равлики будуть тільки скручуватися протягом декількох секунд. Але через неодноразові удари дослідники навчили їх закручуватися довше, приблизно до 50 секунд.

Потім команда взяла деяку рибонуклеїнової кислоту (РНК), яка утворює білки на основі ДНК клітин, з нервової тканини у верхній частині живота навчених равликів і вводила їх в шию ненавчених равликів, щоб дістатися до своєї системи кровообігу. Коли вони були в шоці, у равликів, які були запроваджені РНК, скручувалися всього кілька секунд, як це роблять всі равлики, коли вони не були навчені. Але ті, хто вводив РНК з навчених равликів? Вони тримали позу протягом 40 секунд, як ніби вони пам'ятали, як реагувати на стимул, хоча вони ніколи раніше не зустрічалися з ним. Дослідники також перевірили деякі з тих же методів на нейронах равлика в чашці Петрі.

Це дуже важливо, тому що це допомагає прояснити давні наукові дебати. Розумієте, деякі дослідники вважають, що спогади зберігаються в синапсах (простору між нервовими клітинами). Інший табір вірив, що спогади зберігаються в ядрах нейронів. Як автор дослідження Девід Гланцмана сказав Бі-Бі-Сі: «Якщо спогади зберігаються в синапсах, то наш експеримент не буде працювати».

Для лікування хвороб, пов'язаних з пам'яттю у людей, ми спочатку зрозуміли, як мозок зберігає спогади в першу чергу. Команда UCLA передбачає, що їх дослідження може одного разу дати нам можливість, як йдеться в дослідженні, «модифікувати, покращувати або придушувати спогади». Це може привести до нових шляхів для людей з ранньою стадією хвороби Альцгеймера повернути частину втрачених або нові методи лікування посттравматичного стресового розладу (ПТСР).

Не будемо захоплюватися, тут - це равлики, в кінці кінців. Ці висновки не закривають дискусію про те, де зберігаються спогади, і вони, звичайно ж, не означають, що ми можемо миттєво відновити деталізовані спогади у людей.

Але існує багато різних типів РНК, і команда Гланзмана планує провести більше досліджень, щоб з'ясувати, які типи найбільш безпосередньо впливають на пам'ять.

Отже, ми все ще не можемо стати чорним поясом карате, просто вставивши якусь РНК в наші шиї або завантаживши солодкий танець прямо в наші уми. Але ми можемо бути на крок ближче до нього, завдяки скромній, часто шокованій морської равлику.

Джерела: eNeuro, Medical Express, Eureka Alert, BBC News