Найбільшим ризиком для здоров'я дослідників Місяця та Марса є крихітний пил

Jose Bacete/NASA/Tag Hartman-Simkins
У недавньому дослідженні вчені виявили, що імітований місячний пил викликає загибель клітин і пошкодження ДНК в людських клітинах та клітинах мишей в лабораторії.

Місяць і Марс не є гостинними місцями для дослідників-людей. Температура коливається між неймовірно холодним і киплячим гарячим; немає дихаючої атмосфери, їжі або питної води; і ми відділені від цих місць небезпечним вакуумом простору.

Це великі причини для занепокоєння, без сумніву. Але найбільший ризик для здоров'я позаземних дослідників насправді може бути чимось крихітним: пил.

Оскільки у них немає води і у них було мільярди років, щоб їх камені руйнувалися, Місяць і Марс абсолютно переповнені пилом. Під час місій «Аполлон» астронавти постійно стежили за цією інопланетної пилом назад в корабель після перебування на місячній поверхні; коли космонавти Піт Конрад і Алан Бін повернулися з восьмигодинного місячного проходу, всередині посадкового пристрою Аполлона 12 було так пильно, що вони назвали його «вугільною шахтою».

Кілька місячних дослідників сказали лікарям, що місячний пил зробила їх чхають і водянистими очима. У недавньому дослідженні вчені виявили, що це може зробити набагато гірше: імітована місячний пил викликає загибель клітин і пошкодження ДНК в клітинах людини і миші в лабораторії. Дослідники не зовсім впевнені, чому пил заподіяла шкоду, хоча вони припустили, що це може бути пов'язано з формою крихітних шматочків.

Марс, тим часом, славиться своїми пиловими бурями (ви, можливо, пам'ятаєте, один з них служив катализирующим подією для сюжету книги і фільму «Марсіанський»), які, як відомо, охоплюють райони розміром з континенти Землі - і навіть, часом, всієї планети - протягом місяця.

Але проблема з інопланетної пилом - це не просто її достаток. Це його розмір: пил Місяця і Марса набагато менше, ніж пил, знайдена на Землі, настільки маленька, що вона загрожує проникнути в легені космонавтів. Він також настільки сухий, що він літає всюди при найменшому порушенні (відсутність сили тяжіння там не дуже допомагає). І ця сухість також робить його електростатично заряджених, що означає, що він дотримується всього. Досконала.

Це робить місячний пил неймовірно стійкою. Космонавти Аполлона виявили, що місячний пил здатна прослизнути повз фільтрів і застібок-блискавок і зібрати на приладах, що призводить до їх перегріву.

«Ви розумієте, що вони були там всього пару днів, і багато хто з їх систем були близькі до провалу», Грег Джентрі, інженер «Боїнг», який працював над життєзабезпеченням Міжнародної космічної станції, розповів «про навколишньому середовищу» про «Аполлоні-12». «Велика причина була в курній середовищі».

Космонавт Аполлона 17 Юджин Чернай, охоплений позаземними пил, яка змушує його білий костюм виглядати чорним від бруду від талії до плечей ». width =
Юджин Чернай, астронавт« Аполлон-17 », покритий місячним пилом. Зображення: NASA

Дослідження по пилу Марса дали аналогічні тривожні результати. Стан марсоходів після пилових бур показує, що матеріал такий же липкий і пронизливий на Червоній планеті, як Місяць; обладнання для планети повинно було бути спеціально сконструйовано так, щоб рухатися, навіть коли пил осідає на ньому. (В майбутньому пил також буде серйозною проблемою, якщо астронавти планують використовувати сонячну енергію - панелі будуть постійно потребувати очищення і не будуть функціонувати під час пилових бур.)

Марс-роверс, який досліджує геологію планети, також виявив, що пил, ймовірно, містить перхлорати, хімічні речовини, які, як відомо, шкодять щитовидній залозі людини, а також мінерали, такі як гіпс, який може накопичуватися в легенях - на землі, аналогічні частинки викликають серйозні умови для шахтарі. Ровери також виявили сліди ще більш небезпечних важких металів, таких як канцерогенний шестивалентний хром.

Як будуть справлятися майбутні космонавти? Гарна новина полягає в тому, що технології, безумовно, значно просунулися з тих пір, як місії Apollo, і вид високотехнологічних іонізуючих і фільтруючих систем, які ми бачимо в лабораторіях, пов'язаних із землею, і чистих приміщеннях, можна використовувати в місцях проживання Місяця і Марса, вільно. У документі за 2013 рік також було висловлено припущення про те, що майбутні космонавти повинні приймати ті ж заходи безпеки, що і важкі Майнер, маючи справу з пилом Марса, розпорошуючи їх костюми в спеціалізованій кімнаті для видалення матеріалу і регулярно контролюючи рівень їх крові, щоб перевірити експозицію.

У віддаленому, віддаленому майбутньому нам більше не доведеться мати справу з інопланетної пилом, якщо ми зможемо зрозуміти, як терріфіціровать, процес, за допомогою якого багато людей сподіваються в кінцевому підсумку зробити Марс набагато більше схожим на Землю. Терраформинга розігрів б планету, згустив б атмосферу Марса і дозволив би рідкої воді залишатися на її поверхні, яка змочила б марсіанський пил і - за допомогою рослин і іншого органічного матеріалу - допомогла перетворити її в густу грунт, подібну до тієї, яка ми бачимо тут на Землі .

І якщо це не вдасться, ми могли б просто інвестувати в гігантську Roomba, щоб смоктати всю цю пил.

Автор: Клаудія Гейб