План створення генетичного банку Землі може врятувати життя

Команда дослідників щойно оголосила про пропозицію впорядкувати ДНК всіх 1,5 мільйонів знаних видів складного життя на Землі.

Запуск марафону. Завершення роману. Сухий січень.

Думаєте, що ці речі амбітні? Тепер біологи дають людям, які роблять ці речі, бігти за свої гроші: команда дослідників щойно оголосила про пропозицію впорядкувати ДНК всіх 1,5 мільйона відомих видів складного життя на Землі.

Навіть стрибки з парашутом, щоб приземлитися на піраміду на п'ятах, здається більш легким.

Біологи, які стоять за оцінкою проекту BioGenome для Землі (EBP), зажадають 10 років і 4,7 млрд. Дол. США, але вони твердо вірять, що переваги цього біологічного місячного удару набагато перевищать ці витрати.

Харріс А. Левін, професор еволюції та екології в UC Davis, очолює зусилля EBP. Він і ще 23 експерти, які назвали себе робочою групою EBP, опублікували сьогодні статтю в Працях Національної академії наук.

В ньому вони докладно описують, як вони планують намітити біологічний план кожного відомого виду живої істоти з ядром (це, як ви пам'ятаєте, називають еукаріот) і чому їх проект заслуговує на підтримку міжнародної спільноти.

«EBP закладе наукову основу для нової біоекономіки, яка може запропонувати інноваційні рішення для здоров'я, навколишнього середовища, економіки і соціальних проблем для людей в усьому світі, особливо в недостатньо розвинених країнах, що мають значні біорізноманіття», - сказав Левін в прес- релізі UC Davis.

До сих пір вчені тільки секвенували ДНК з 0,2% всіх відомих еукаріотичних видів. Це допомогло вченим виявити і зрозуміти ряд ліків, які існують в природі, від морфіну до аспірину.

Які види потенційно рятують життя речовин залишаються прихованими в інших 99,8% непересічних видів (або, за оцінками, від 10 до 15 мільйонів невідомих видів)?

Команда вважає, що їх проект може привести до відкриття ще більшої кількості наркотиків. Крім того, це могло б допомогти дослідникам вникати в нові джерела їжі, щоб харчуватися зростаючим населенням планети і новими ресурсами, допомагаючи нам піклуватися про свою грунті, повітрі та воді.

«Повна цінність природи, зокрема наших тропічних лісів та інших гарячих точок, багатих біорізноманіттям, ймовірно, буде вкрай недооцінена», - написала команда в своїй статті.

Проект може допомогти нам захистити види та екосистеми, що знаходяться під загрозою зміни клімату. Помітне відкриття про людське око, рідного певній країні або регіону, може допомогти економіці цієї області, зазначає газета.

Дослідники, які стоять за EBP, знають, що це буде нелегко.

Збір зразків багатьох видів буде утруднений з урахуванням віддаленості їх природних місць мешкання, так як буде з'ясовано, як зберігати і ділитися 200 петабайт або близько того даних, які, ймовірно, створять проект. Забезпечення фінансування - ще одна проблема (дослідники відзначають, що завдяки технологічним досягненням весь проект EBP буде коштувати менше, ніж послідовність першого геному людини - 4,8 млрд. Дол. США в сьогоднішніх доларах).

Команда EBP впевнена, що це варто зусиль.

«Найбільше спадщина EBP стане подарунком знань - повної цифровою бібліотекою життя, яка містить колективний біологічний інтелект в 3,5 мільярда років еволюційної історії», - пишуть дослідники. «Це знання визначатиме майбутні відкриття для поколінь і може в кінцевому підсумку визначити виживання життя на нашій планеті».

Але, агов, що не відчувай себе погано. Біг марафону теж амбітний. Просто не в тому ж вигляді, що і EBP.

Джерела: UC Davis, Earth BioGenome Project