Дзеркальні сполуки можуть подовжити дію лікарських засобів

Нові «дзеркальні молекули» призначені для того, щоб обходити природний захист організму і швидше вводити ліки в кровотік, замінюючи ін'єкції таблетками.

Зміна пептидів

Дослідники з Університету Торонто виявили спосіб обдурити природний захист організму, щоб дозволити ліків в кровотоці без ін'єкції.

Препарати, що використовуються для лікування таких захворювань, як діабет і остеопороз, які в даний час можуть бути доставлені тільки шляхом ін'єкції, тому що організм буде розпадатися до того, як вони перейдуть зі шлунка в кров, незабаром може бути запропоновано в якості простий таблетки.

Команда, яка детально виклала свої висновки в журналі «Праці Національної академії наук», створила «молекули дзеркального зображення» існуючих ліків.

Зображення: Майкл Гартон, Університет Торонто

Філіп Кім, професор інформатики та молекулярної генетики в Університеті Торонто Доннеллі Центру клітинних і біомолекулярних досліджень, пояснив свою роботу в прес-релізі: «Пептиди з дзеркальним зображенням розпізнаються і не деградують ферментами в шлунку або кровотоці і тому мають тривалий ефект».

Довша дія

Пептиди представляють собою молекули, що складаються з двох або більше амінокислот. Природно, ланцюжок амінокислот розташована в так званій лівої або конфігурації L. Людський організм оснащений захистом від цих природних амінокислот, навіть коли з'єднання корисні для нас. Щоб дозволити ліків прослизнути повз захисту тіла, дослідники перевернули цю конфігурацію, створивши молекули, розташовані протилежним чином. Ця форма відома як правовратнік, або «D».

Потім вчені зіставляли молекули з рядом лікарських сполук і перевіряли їх здатність виконувати роботу з оригінальними препаратами. При тестуванні в лабораторії препарати з дзеркальним відображенням працювали аналогічно їх природним аналогам, але також мали більш тривалі наслідки. Дослідники тепер вивчають, чи будуть ліки мати той же ефект при пероральному введенні пацієнтам. Згідно Кім, «для часто дозованих ліків це представляє великий інтерес, так як прийом таблетки набагато простіше, ніж ін'єкція. Це може привести до того, що багато пептидні препарати будуть прийматися як таблетки».

Кім і його команда тепер візьмуть відкриття на свій наступний крок, спочатку патентували технологію, а потім спробували працювати з фармацевтичною промисловістю, щоб її монетизувати. Їх робота буде також поширюватися на інші пептиди, включаючи деякі, які можуть допомогти в боротьбі з вірусами денге і зікі.

Література:  Eurekalert