Нове дослідження пов'язує людську свідомість із законом, який управляє всесвітом

Поняття ентропії відноситься до прогресії замкнутої системи від порядку до безладу, і вона справедлива у всьому всесвіті. Дослідники вважають, що це може бути причиною таємничого феномена людської свідомості.

Ентропія людини

Наші види довгий час мучилися над поняттям людської свідомості. Що саме викликає це, і чому ми еволюціонували, щоб випробувати свідомість? Тепер нове дослідження виявило ключ до пошуку відповідей, і він показує, що людський мозок може мати більше спільного із Всесвітом, ніж ми могли собі уявити.

На думку команди дослідників з Франції і Канади, наші мізки можуть викликати свідомість як щось побічне дію зростаючої ентропії, процес, який відбувається у всесвіті після Великого Вибуху.

Їх дослідження було прийнято для публікації в журналі Physical Review E.

Концепція ентропії є досить заплутаною, і визначення еволюціонувало з плином часу. По суті, ентропія є термодинамічним властивістю, яке відноситься до ступеня безладу або випадковості в системі. Його можна підсумувати як опис послідовності системи від порядку до безладу.

Другий закон термодинаміки говорить, що ентропія може залишатися незмінною або збільшуватися тільки в замкнутій системі - система не може перейти від високої ентропії до низької ентропії без зовнішнього втручання. Загальним прикладом, що демонструє ентропію, є розплавлення кубиків льоду - куб знаходиться в стані низької ентропії, але в міру його распливанія і безладу зростає ентропія.

Багато фізиків вважають, що сам Всесвіт знаходиться в постійному стані зростаючої ентропії. Коли стався Великий вибух, всесвіт перебувала в стані низької ентропії, і в міру її поступового поширення вона переходить в більш високу систему ентропії. Грунтуючись на цьому новому дослідженні, наш мозок може відчувати щось подібне, і свідомість виявляється побічним ефектом процесу.

Мозок і розлад

Щоб зрозуміти, як поняття ентропії може бути застосоване до людського мозку, дослідники проаналізували кількість порядку в нашому мозку, поки ми свідомі в порівнянні з тим, коли ми не перебуваємо. Вони зробили це, моделюючи мережі нейронів в мізках дев'яти учасників, у семи з яких була епілепсія.

Вони подивилися, коливалися нейрони в фазі один з одним, так як це могло б сказати їм, чи пов'язані клітини мозку. Вони порівнювали спостереження, коли пацієнти спали, коли вони спали, і коли пацієнти з епілепсією мали напади.

Дослідники виявили, що мозок учасників виявляв підвищену ентропію, коли повністю усвідомлював. «Ми знаходимо напрочуд простий результат: нормальні стану неспання характеризуються найбільшою кількістю можливих конфігурацій взаємодій між мережами мозку, що представляють найвищі значення ентропії», - написала команда в дослідженні.

Цей висновок спонукав дослідників припустити, що свідомість може бути побічним ефектом системи, що працює для максимального обміну інформацією. Іншими словами, людська свідомість виникає через зростаючу ентропії.

Хоча теорія команди цікава і, ймовірно, призведе до подальших досліджень, які досліджують потенційну зв'язок між свідомістю людини і ентропією, це далеко не остаточно. Розмір вибірки дослідження був виключно невеликим, тому їм потрібно буде повторити свої результати по більшим групам і різним типам станів мозку. Тим не менш, це дає захоплююче пояснення людської свідомості і може бути ключем, який в кінцевому підсумку допомагає нам повністю зрозуміти дивне явище.

Література: ScienceAlert, arXiv