Визначені дві планети в системі ТРАППІСТ-1, які найбільш ймовірно підтримують життя

Відкриття системи ТРАППІСТ-1 (TRAPPIST-1) викликало хвилі захвату серед наукової спільноти в 2017 році. В даний час дослідницька група дала додаткові докази того, що, принаймні, дві з планет системи можуть бути придатними для життя.

Придатні для життя планети ТРАППІСТ-1

В минулому році астрономи НАСА оголосили про відкриття сонячної системи з сімома земними планетами. Система ТРАППІСТ-1 позначала не тільки найбільша кількість подібних до Землі планет, коли-небудь зустрічалися навколо зірки, але також і найбільше число в «придатною для житла зоні» - регіоні, де температура не настільки екстремальне, щоб погасити шанси планет підтримки життя.

З трьох потенційно придатних для життя планет ТРАППІСТ-1 вчені тепер мають нові докази того, що двоє можуть підтримувати життя. Їх дослідження опубліковані в «Астрономії та астрофізики».

Для свого дослідження команда, яку очолював Амі Барр, планетарний геофізик з Планетарного наукового інституту, вперше випустив композиційні моделі семи планет ТРАППІСТ-1 і їх інтер'єрів. Використовуючи ці моделі, вони визначили, що шість світів, ймовірно, мають або рідку воду, або лід, причому одна з планет потенційно є домом для глобального океану.

Наступний крок полягав у тому, щоб побудувати орбіту кожної планети, щоб оцінити її температуру поверхні. Планети в системі Trappist-1 мають незвичайні, яйцеподібні орбіти, які змушують їх розтягуватися і стискатися так, щоб вони могли створювати тепло в їх інтер'єрах.

Це явище, відоме як приливна нагрівання, не тільки нагріває планету, але також може сприяти хімії і течією в її мантії, що створює умови, сприятливі для життя, як ми спостерігали на Землі.

Дослідники визначили, що планети b, c, d і e все відчувають приливної нагрівання. Однак d і e відчувають набагато менше і є двома найбільш ймовірними населеними планетами ТРАППІСТ-1.

Барр сказав The Guardian, що d і e сидять в «типі помірного регіону» з «дуже розумними температурами поверхні». Команда вважає, що планета d має температуру близько 15 градусів за Цельсієм (59 градусів за Фаренгейтом) і трохи вище точка плавлення льоду. За словами Барра, планета e буде холоднішою, приблизно такий же, як температури, виявлені в антарктичному регіоні Землі.

Пошук триває

В даний час математичні моделі - наш кращий метод вивчення умов різних планет в системі ТРАППІСТ-1. Однак вони залишають деякі суттєві прогалини в наших знаннях, наприклад питання про те, чи володіє будь-яка з планет значною атмосферою.

На щастя, в даний час проводяться різні проекти, які дозволять нам спостерігати екзопланети, включивши потенційно придатні для життя планети ТРАППІСТ-1 більш детально.

Один з них - Космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST). Очікуваний телескоп планується запустити на початку 2019 року, і як тільки він почне працювати, екзопланети будуть в числі перших тіл, які він використовував для вивчення.

Крім JWST, в найближчому майбутньому буде завершено ряд обсерваторій на основі Землі, і вони також будуть сприяти дослідженню екзопланет. Як гігантський телескоп Магеллана (GMT), так і надзвичайно великий телескоп, встановлений для завершення в 2025 і 2021 роках, могли б розповісти нам багато чого про те, придатні чи ні ці планети.

Наше дослідження екзопланет ще на ранніх етапах - ми тільки що підтвердили, що вони існували в 1992 році. З тих пір ми підтвердили 3 726 планет в 2792 системах, в тому числі близько 20, які можуть бути придатними для життя. У міру того як ми розробляємо кращі інструменти для спостереження за цими світами, ми зможемо зробити більш обгрунтовані припущення про їхні умови.

Література: The Guardian, arXiv