Дослідники ідентифікували вісім ділянок з відкритим льодом на Марсі

Використовуючи орбітальний апарат розвідки Марса, дослідники визначили вісім ділянок на Червоній планеті з відкритим льодом. Ці місця можуть виявити нові уявлення про історію і кліматі планети, а також забезпечити джерело корисної води для майбутніх пілотованих місій.

Лід на Марсі

Ми вже давно знаємо, що величезні відкладення водяного льоду знаходяться під поверхнею Марса, але ми мало що знаємо про його властивості. В даний час наявні методи пірінга нижче поверхні планети не можуть отримати доступ до глибин, де присутній водяний лід. Landers можуть викопувати кілька сантиметрів, а радіолокаційне обладнання може дивитися на десятки метрів нижче, але нам потрібно було бачити між цими двома областями. Нам потрібно було знайти відкритий водяний лід.

Тепер команда, очолювана геологом Коліном Дандаса, зробила саме це. Використовуючи камеру HiRISE на орбітальному апараті Mars Reconnaissance Orbiter, вони визначили вісім місць, де велика кількість подповерхностного льоду було піддано ерозії, що робить його доступним для подальшого вивчення.

Ерозія привела до утворення крутих схильних до полюса схилів в цих місцях, оголюючи водний лід, що починається на глибинах усього від 1 до 2 метрів (від 3,2 до 6,5 футів) і тягнеться до 100 метрів (328 футів) або більше, На ділянках, які були виявлені, немає багато кратерів, тому дослідники вважають, що оголений водяний лід сформувався порівняно недавно.

Згідно Дандаса і його команді, які спостерігаються круті кути і тріщини показують, що лід згуртований і сильний. Він складається з різних груп і обкладинок, що може вказувати на те, що він складається з шарів від снігопаду, які відбувалися в різний час. В результаті вивчення відкритого водного льоду може показати, як змінився клімат Марса.

Зображення сайтів, які були захоплені в протягом трьох марсіанських років (майже шість земних років), показують, що з льоду падали величезні шматки каменю, оскільки відбувалася ерозія. В результаті, команда, що стоїть за дослідженням, оцінює, що лід відходить зі швидкістю пару міліметрів (~ 0,7 дюйма) щоліта.

Холодний комфорт

Відкриття цього сильно відкритого водного льоду відкриває різні можливості для майбутніх дослідницьких проектів. Це також може бути дуже корисним ресурсом для будь-яких майбутніх екіпажів місій на Червону планету.

Одна з найбільших проблем перебування на Марсі протягом будь-якого періоду часу - це тиск на все необхідне для підтримки людського життя з нами. Якби ми могли виправити нашу воду з планети, нам не довелося б брати з собою стільки ж, коли ми покинули Землю.

Дослідники вважають, що оголений водний лід є відносно чистим і, ймовірно, було більшим, ніж те, що ми можемо бачити з камерою HiRISE. На жаль, вісім сайтів, ідентифікованих дослідниками, знаходяться в межах середніх середніх широт Марса, які можуть витримати надзвичайно низькі температури. Будь-яка пілотована місія навряд чи буде націлена на ці райони.

Проте, дослідники планують шукати схожі поклади льоду в регіонах, де люди можуть відвідувати один день. Ймовірно, вони будуть набагато більш підпільними, але європейський ехолот ExoMars Європейського космічного агентства може розвернутися на відстані до 2 метрів (6,5 фута), в той час як маркер NASA Mars 2020 володіє передовим наземним радіолокатором. Полювання на корисну воду на Марсі ще далека від.

Література: ЕурекалертНаука