Вчені знайшли воду на Марсі в місці, де ніхто не міг подумати

Астрономи перевірили ще раз дані з космічного корабля НАСА і виявили докази присутності води в регіоні на марсіанському екваторі. В той час як відкриття дивне, але безперечно обнадійливе. Вода на Марсі може допомогти в майбутніх місіях з розвідки.

Сюрприз

Вже давно відомо, що у Марса були великі водойми кілька мільйонів років тому. Сліди цих древніх марсіанських озер і океанів були виявлені в останні роки завдяки інформації, отриманої зондами і посадочними пристроями, такими як телескоп цікавості НАСА і космічний апарат Odyssey, який в даний час обертається навколо червоної планети. Тепер група астрономів з Лабораторії прикладної фізики (APL) Університету Джона Хопкінса виявила великі родовища того, що може бути вічній льодом в найнезвичайніших місцях на марсіанській поверхні.

Лід був виявлений в районі на марсіанському екваторі під назвою Медуза Фосса, який простягається на кілька сотень кілометрів. Вчені припустили, що екватор буде занадто теплим для того, щоб лід так довго залишався неушкодженим близько поверхні.

Крижаний мерзлотний лід був виявлений на Марсі, використовуючи дані, надані нейтронним спектрометром космічного корабля Odyssey, особливо в полярних регіонах червоної планети, що було підтверджено в 2008 році посадковим пристроєм NASA Phoenix, коли воно виявило шматки чистого льоду на кілька сантиметрів нижче поверхню . Спеціалізований спектрометр захоплює нейтронне випромінювання, що виходить з поверхні Марса, коли космічні промені високих енергій виходять з космосу.

«Вони взаємодіють з верхнім метром грунту і викачують частки, включаючи нейтрони», - сказав Космосу планетарний астроном Джона Хопкінса APL Джек Вілсон. Аналіз цих частинок може визначити, з якими речовинами взаємодіють космічні промені. Нещодавно Вілсон і його колеги дали дані «Одіссеї» другий погляд, тому що більш ранні дослідження мали дуже низький дозвіл всього близько 520 кілометрів. Їм вдалося відновити зображення з роздільною здатністю 290 кілометрів.

Зображення: NASA / JPL-Caltech / Univ. Арізони

«[Це] схоже на зниження висоти космічного корабля на 50%», - сказав Вілсон. «Ви краще розумієте, що відбувається». Саме тоді вони побачили високу концентрацію води - близько 40 відсотків за вагою регіону. Вони опублікували свої результати в журналі Icarus.

Підживлюється водою

Наявність води на Марсі, мабуть, більш поширене, ніж вважали раніше вчені. «Можливо, підпис може бути пояснена з точки зору великих родовищ гідратованих солей, але як ці гідратованих солі потрапили в пласт, також важко пояснити», - пояснив Вілсон в прес-релізі APL. «Отже, на даний момент підпис залишається загадкою, гідною подальшого вивчення, і Марс продовжує дивувати нас».

Дивовижне відкриття, безумовно, дуже вітається. Розглядаючи безліч планів в роботах по досягненню Mars-SpaceX з його переробленим BFR і Lockheed Martin з його базовим табором Mars, який міг би дуже працювати в тандемі з NASA, присутність багатого джерела води на червоній планеті є плюсом, Наприклад, Марсіанська орбітальна космічна станція Локхіда і її наземні посадочні майданчики наступного покоління призначені для заправки з використанням води з Марса. Точно так же новий BFR від SpaceX має аналогічний дизайн для створення ракетного палива, що використовує з'єднання з Марса. Як зазначає Вілсон, ракетне паливо «в значній мірі пов'язано з воднем і киснем», що означає, що екваторіальна вода може бути життєво важливою для забезпечення цих майбутніх місій.

Тоді є також імовірність того, що марсіанські підземні води несуть якусь форму позаземного життя мікроорганізмів або залишки життя, які колись були. Велика кількість води на Землі є одним з ясних покажчиків життя, і астрономи сподіваються, що присутність води на Марсі і в інших місцях може запропонувати те ж саме.

Література: Журнал Космосу, Ікар, Лабораторія прикладної фізики Джона Хопкінса