Вчені виявили спосіб запобігти втраті стовбурових клітин і поліпшити регенерацію тканин

Оскільки ми стаємо старше, ми втрачаємо багато зі стовбурових клітин, які допомагають у відновленні пошкодженої тканини. Проте дослідники з інституту «Бак» і Стенфордського університету виявили спосіб пригнічувати чутливий до живильних речовин шлях, який призводить до втрати стовбурових клітин.

Стовбурові клітини і старіння

Стовбурові клітини, виявлені у середнього дорослої людини, здатні відновлювати вмираючі клітки, а також фіксують пошкоджену тканину. Тим не менше, немає нічого безпечного від процесу старіння, і, коли ми стаємо старше, ми починаємо втрачати ті ж самі стовбурові клітини, які колись утримували наші тіла в функціональному стані. Але може бути і такий шлях: дослідження нових стовбурових клітин показало, що шлях сприйняття поживних речовин, званий TOR, може бути пригнічений, щоб запобігти таким втратам. ТОР грає ключову роль в процесі старіння і в значній мірі відповідає за втрату стовбурових клітин в організмі людини.

Дослідження, що досліджує взаємозв'язок між стовбуровими клітинами і ТОР, опубліковане в журналі Cell Stem Cell, було проведено в Інституті Бака з досліджень старіння в Каліфорнії, а також в Стенфордському університеті. Саманта Галлер, доктор філософії. керував роботою в Інституті Бака, який починався з кишечника плодових мух, перш ніж перейти до трахеям мишей; крок, зроблений через схожих рис, поділюваних обома. Тим часом, в Стенфорді дослідники експериментували з м'язами миші.

Мишей в Інституті Бака вводили в різні графіки лікування рапаміцином. Рапаміцин, також відомий як Sirolimus, є лікарським засобом, використовуваним для запобігання відторгнення трансплантатів нирок. У цьому дослідженні він використовувався для придушення ефектів ТОР. За словами професора Бака і старшого автора Гайнріха Джаспера, доктора філософії, рапаміцин зміг успішно підтримувати і відновлювати стовбурові клітини незалежно від віку миші. Однією миші в дослідженні було близько 15 місяців, що приблизно відповідає 50-річній людині.

«У кожному випадку ми спостерігали зниження числа стовбурових клітин, і рапаміцин повертав його», - сказав Джаспер.

Стійке постачання стовбуровими клітинами?

Коли відбувається розподіл стовбурових клітин, створюється дочірня осередок, яка потім розмножується в нові клітини, які можуть відновлювати пошкоджену тканину. Процес завжди асиметричний, тобто одна осередок стане ремонтної осередком, а інша залишається стовбурової клітиною. Коли вводиться рапаміцин, стовбурові клітини відновлюються - хоча Джаспер зазначає, що поточна робота, виконана Баком, і Стенфорд не може підтвердити, як саме клітини відновлюються. Це може бути просте поповнення клітин або що стовбурові клітини створюють дві дочірні клітини замість одного під час процесу розподілу. Це може бути зовсім інший процес, який дослідники ще не розкрили.

«Вся справа в підтримці балансу між оновленням стовбурових клітин і дифференцировкой», - сказав Джаспер. «Легко зрозуміти, як втрата дорослих стовбурових клітин може набиратися протягом усього життя і прискорюватися при старінні. Ми раді мати засіб порятунку стовбурових клітин, підвищуючи їх здатність підтримувати здорову тканину».

Йдемо далі, Джаспер пояснює, що дослідники будуть зосереджені на кращому розумінні ТОР і тому, як він керує стовбуровими клітинами, зокрема, задаючи такі питання, як «Чи існує хронічне збільшення ТОР протягом усього життя або посилення активації у старіючих тварин ? Що відбувається після ТЗ?»

Це був захоплюючий рік для дослідження стовбурових клітин і старіння: ще в липні вчені змогли уповільнити процес старіння у мишей з використанням стовбурових клітин. Інститут сердець Сідар-Сінай показав в серпні, що стовбурові клітини з більш молодих сердець можуть змінити процес старіння у людей. Застосування для стовбурових клітин виходять далеко за рамки старіння: їх також можна використовувати для одноденного лікування облисіння і хвороби Паркінсона.

Деякі, такі як співзасновник Фонду досліджень SENS Обрі де Грей, вважають, що ми знаходимося на межі повного розуміння старіння, і стає все більш імовірним, що стовбурові клітини будуть грати ключову роль в цьому освіті.

Література: Eurekalert, Cell Stem Cell