Таємнича бактерія може бути важливою частиною раку

Нове дослідження доводить, що бактерії, які зазвичай перебувають у роті, можуть мешкати в більшості пухлинних клітин раку товстої кишки людини. Бактерії можуть також переміщатися з клітинами під час метастазів. Але, як і більшість бактерій, вони чутливі до антибіотиків.

Випадок мандрвіних бактерій

У 2011 році два дослідники наткнулися на інтригуючу знахідку. В окремих дослідженнях доктор Метью Мейерсон з Інституту раку Дана-Фарбера і доктор Роберт А. Холт з Університету Симона Фрейзера в Британській Колумбії виявили бактерії, які зазвичай знаходяться в роті, звані Fusobacteria, при раку товстої кишки людини.

Шість років по тому, в новому дослідженні, опублікованому в журналі Science, Мейєрсон і його колеги підтвердили наявність Fusobacteria в до половини всіх пухлин товстої кишки. Дослідники широко вивчали пухлини товстої кишки, які метастазували в печінку. Вони виявили, що пухлини, які були інфіковані Fusobacteria, продовжували залишатися такими ж навіть в печінці.

Репрезентативні зображення Fusobacteria в парних зразках від колоректальной пухлини одного пацієнта (A і B) і метастазів печінки (E і F), ​​а також від первинної колоректальной пухлини іншого пацієнта (C і D) і метастазів печінки (G і H). Стрілки вказують на ракові клітини товстої кишки з інвазивним Fusobacterium nucleatum (червоні точки).

З іншого боку, ті ракові клітини, які спочатку не мали бактерій, залишалися неінфікованими, а пухлинні клітини, які виросли з печінки, а не товстої кишки, також були недоторканими. Як подальшої демонстрації команда Мейерсона пересадила ракові клітини товстої кишки людини в чотирьох поколіннях мишей. У кожному поколінні існували фузобактерии, що населяють пухлинні клітини.

Пропозиція про роль бактерій в раку порушило і заінтригувало вчених.

«На сьогоднішній день найбільш вірогідним поясненням є те, що рак метастазує в печінку і несе в собі цей мікробіом», - сказав Мейєрсон в New York Times, припускаючи, що Fusobacteria подорожував з клітинами раку товстої кишки при метастазуванні. «Бактерії не випадково. Це дивно, що бактерії є невід'ємною частиною раку».

Вікно для нового лікування?

Наявність фузобактерій в ракової клітки не обов'язково є несподіваним. Зрештою, в ракових клітинах підшлункової залози також виявлено інший тип бактерій. Як і в пухлинах товстої кишки, бактерії в цьому випадку також брали більшу частину пухлин підшлункової залози.

Де, можливо, це нове дослідження стає інтригуючим, полягає в потенційному ефект використання антибіотиків для позбавлення від фузобактерій від пухлин товстої кишки. Так само, як і їх колеги з бактерій для ротової порожнини, бактерії в ракових клітинах показали сприйнятливість до антибіотика, призначеного для боротьби з ним, званого метронидазолом.

Пухлинні клітини росли набагато повільніше, після того як мишей дали цей антибіотик. Навпаки, ті, яким було надано антибіотик, який імовірно несприйнятливі до Fusobacteria, називалися еритроміцином, не виявляли жодних ознак більш повільного зростання.

Поки що неясно, як фузобактерії виявилися в ракових клітинах товстої кишки, дослідження Мейерсона і його команди продемонструвало кореляцію між бактеріями і ростом пухлини. Це являє цікаве розгляд. Якщо вплив раку товстої кишки впливає на Fusobacteria або впливає на нього якимось ще невідомим механізмом, чи означає це, що антибіотики можуть допомогти в лікуванні раку?

Говорячи про «Нью-Йорк Таймс», доктор Гельф, доктор Емма Аллен-Верке, дослідник, що вивчає роль Fusobacteria в раку товстої кишки, порадив обережно. По-перше, вона вказала, що антибіотики вбивають безліч інших бактерій, а не тільки Fusobacteria. Деякі з них, додав Аллен-Верко, можуть навіть зіграти вирішальну роль в уповільненні розвитку раку товстої кишки. Крім того, кожна людина зазвичай містить різні типи бактерій.

«Ми поки не знаємо достатньо, щоб передбачити наслідки даного антибіотика, і оскільки у кожного є різна мікробіота кишечника, така терапія, ймовірно, буде вражена і пропущена», - сказав Аллен-Верко в The New York Часи. Також неможливо розробити чітку стратегію вакцинації, спрямовану на таке лікування, оскільки ми ще не розуміємо патологічного поведінки фузобактерій щодо раку товстої кишки людини. Таке лікування також означатиме залежність від антибіотиків, оскільки Fusobacteria постійно повторно вводиться в роті.

Література: Nytimes, Science, MedicalXpress