Гарвардські вчені створили матеріал, який створює абсолютно нові стани світла

Гарвардським дослідникам вдалося створити новий матеріал, який змушує світло діяти абсолютно новими способами. Це відкриття може допомогти дослідникам дізнатися більше про властивості світла, але також може мати деякі практичні застосування.

Світло всюдисущий і життєво важливий, але також неймовірно дивний - і, можливо, ми ніколи не вичерпуємо можливості дізнатися більше про це.

Справа в тому, що дослідники з Гарварду розробили матеріал, який може генерувати і підтримувати абсолютно нові і більш складні стану світла.

Інструмент використовує поляризацію для створення структур, таких як завіхрітельние вихори, спіралі і штопори, які не тільки допомагають дослідити властивості світла, але також володіють потенційними практичними додатками, такими як потужне зображення.

Відкриття про світло все ще ведуться. Тільки в 2015 році вчені взяли першу в історії фотографію світла, що веде себе як частку, так і хвилю.

І це не так довго - всього 1992 року, 25 років тому - оскільки світло був виявлений з орбітальним моментом.

Це кутовий момент, заснований на формі його хвильового фронту, а не на його орієнтації. Новий інструмент - тип метаповерхності - використовує його разом з другим типом кутового моменту, званого спіновим моментом (також званим круговою поляризацією).

«Подумайте про орбітальному моменті і кругової поляризації, такому як рух планети», - пише Ліра Берроуз Гарварда в заяві.

«Кругова поляризація - це напрямок, в якому планета обертається на своїй осі, а орбітальний момент описує, як планета обертається навколо Сонця».

Раніше було встановлено, що один промінь світла може проявляти обидва типи кутового моменту, і що їх з'єднання і використання поляризації для управління ОАМ можуть призводити до пучків з новими і складними формами, такими як вищезгаданий штопор.

На думку дослідників, до сих пір існував значний межа. Тільки певні поляризації можуть підключатися до певних OAM.

Тут з'являється новий інструмент - він дозволяє конвертувати будь-яку поляризацію в будь-який OAM, що означає, що він може створювати спіралі і штопори і вихори будь-якого розміру.

«Це абсолютно новий оптичний компонент», - сказав один з перших дослідників Антоніо Амброзіо, головний науковий співробітник Гарвардського центру нанорозмірних систем.

«Деякі метаповерхності є ітерації або більш ефективні, більш компактні версії існуючих оптичних пристроїв, але це довільне перетворення між спинами і орбітами не може бути виконано ні з яким іншим оптичним пристроєм.

«У природі немає нічого, що могло б зробити це і зробити ці стани світла».

Зображення - Capasso Lab / Гарвардська SEAS

Орбітальний момент часу вже має кілька пропонованих застосувань, таких як високошвидкісна передача даних і закодована зв'язок. Дослідники навіть з'ясували, як передавати ОАМ окремих фотонів, використовуючи заплутування.

Інші раніше пропоновані програми включають в себе маніпулювання мікроскопічними об'єктами і системами візуалізації.

Це пристрій Гарварда може виявитися зручним для користувачів. Метаповерхность може використовуватися для формування оптичних пінцетів для маніпулювання об'єктами розміром з атоми і молекули. Зміна поляризації може змінити напрямок прикладеної сили.

Він також може використовуватися для високопродуктивної обробки зображень, оскільки чорне діра в центрі вихору може використовуватися для отримання зображень з функціями, меншими, ніж дифракційну межу, кажуть дослідники.

«Інтерес до цих пучків цікавий в квантовій оптиці і квантової інформації», - пояснив перший дослідник Ноа Рубін.

«На більш прикладний стороні ці промені можуть знайти застосування в оптичній зв'язку у вільному просторі, особливо в умовах розсіювання, де це зазвичай утруднено.

«Крім того, нещодавно було показано, що аналогічні елементи можуть бути включені в лазери, безпосередньо виробляючи ці нові стану світла. Це може привести до непередбачених вимогам ».

Гарвард юридично захистив всю ІС, пов'язану з проектом, і в даний час шукає можливості для комерціалізації. Саме дослідження було опубліковано в журналі Science.

Література: ScienceAlert