Нові дослідження припускають походження хвороби Альцгеймера поза мозком

Дослідники з Канади і Китаю виявили докази того, що білки, які індукують хворобу Альцгеймера, можуть виникати поза мозком. Це проривне дослідження може привести до розробки кращих варіантів лікування і профілактики.

Комплексне розуміння

Вчені з Канади і Китаю виявили докази того, що неврологічний розлад Альцгеймера починається поза мозком. Їх дослідження опубліковані в журналі Molecular Psychiatry.

Альцгеймер розвивається після розпаду ключових нейронів в мозку. Ця смерть нейрона пов'язана з накопиченням одного білка (бета-амілоїду) і деформацією іншого (tau).

Бета-амілоїд можуть бути отримані в будь-якому місці тіла, і вони здатні проникати в клітини між кровоносними судинами і сіркою річчю мозку. Ці характеристики змушували дослідників задатися питанням, чи можуть білки відбуватися десь крім мозку.

Щоб перевірити теорію, дослідники провели процедуру, яка називається парабиоз на мишах. Половина мишей в їх дослідженні була генетично модифікована, щоб утримувати мутантний ген, який викликає високі рівні продукування бета-амілоїд, в той час як інша половина - ні. Мишей з кожної групи хірургічно з'єднували разом, а через рік у немодифікованих мишей все розвинулися симптоми, подібні Альцгеймера.

Нова парадигма лікування

Більшість методів лікування Альцгеймера зосереджені на мозку, який є складною і надзвичайно делікатній метою. З'ясувавши, що хвороба Альцгеймера починається поза мозком, це дослідження може привести до лікування захворювань, які є більш ефективними. Наприклад, ці майбутні лікарські терапії можуть націлюватися на нирки або печінку для усунення токсичних білків ще до того, як вони досягнуть мозку.

Можливість такого лікування дає надію на те, що понад 44 мільйонів чоловік у всьому світі страждають від хвороби Альцгеймера або пов'язаної з цим деменції. Витрати, пов'язані з доглядом за пацієнтами з хворобою Альцгеймера, які в даний час оцінюються приблизно в 236 мільярдів доларів США тільки в 2016 році, також можуть знизитися, якщо такі методи лікування стануть широко доступними.

Досягнення в області медичних досліджень і діагностики постійно покращують наше розуміння того, як працює організм людини, і, в кінцевому рахунку, ці знання допоможуть нам розробити найкраще лікування серйозних неврологічних розладів, таких як хвороба Альцгеймера.

Як сказав дослідник з Університету Британської Колумбії Weihong Song в прес-релізі: «Хвороба Альцгеймера - це, очевидно, хвороба мозку, але нам потрібно звернути увагу на все тіло, щоб зрозуміти, звідки воно і як зупинити його,« Тому, хоча це дослідження саме по собі не може покласти край хвороби Альцгеймера, це ще один крок вперед на шляху до лікування.

Література: ScienceAlert, Молекулярна психіатрія, Університет Британської Колумбії