Нове дослідження наближує нас до можливості заморити голодом ракові клітини

Команда вчених виявила взаємозв'язок між раком і цукром і показала, як чинники ефекту Варбурга впливають на розвиток хвороби. Їх дослідження дозволять іншим проводити більш цілеспрямовані дослідження зростання ракових клітин.

Зв'язок між раком і цукром

Протягом багатьох років вчені приділяють незліченну кількість часу, енергії і ресурсів дослідженням раку в спробі виявити або розробити ліки. Одне з найпомітніших спостережень, зроблене наукою, пов'язане з раковими відносинами з цукром. Хоча їх відносини раніше були неідентифіковані, нове дослідження проливає світло на зв'язок.

Названий як ефект Варбурга, ми знаємо, що рак (на відміну від людського тіла) має потреби в цукрі для енергії і сприяє зростанню. Однак кількість цукру, яке необхідні раковим клітинам, набагато вище, ніж потрібно здоровим клітинам - так само, як швидкість, з якою ракові клітини перетворюють цукор на молочну кислоту.

Через характер ефекту Варбурга важко твердо встановити, чи є він причиною раку або результатом його. Останнє дослідження, отримане в результаті дев'ятирічного дослідницького проекту, дало нове уявлення про метаболічному процесі, показавши, що воно дійсно стимулює створення ракових пухлин.

«Наші дослідження показують, що споживання гіперактивного цукру ракових клітин призводить до порочному циклу продовження стимуляції розвитку раку і зростання», - сказав дослідник і професор Йохан Тевелейн з KU Leuven в Бельгії. «Таким чином, він може пояснити кореляцію між силою ефекту Варбурга і агресивністю пухлини».

Thevelein і його команда використовували дріжджі для проведення своїх досліджень, оскільки дріжджі містять ті ж «Ras» білки, які зустрічаються в ракових клітинах. Він також має дуже активний метаболізм цукру. Команда помітила, що введення великої кількості цукру призвело до надмірної реакції білків Ras, що призвело до збільшення кількості дріжджів і ракових клітин.

«Вражає, що цей механізм був збережений протягом усього еволюції дріжджової клітини людини», - додав Тевелейн.

Включення майбутніх досліджень

В минулому було висловлено припущення, що ракові клітини можуть бути виснажені від цукру, тим самим заважаючи їм створювати більше клітин. Проблема з цим методом полягає в тому, що немає можливості пригнічувати ракові клітини, не впливаючи також на здорові клітини, хоча це може повільно змінюватися.

В будь-якому випадку дослідження, проведене Тевелейном і його командою, опубліковане в журналі Nature Communications, робить таке звернення кілька більш правдоподібним. Тевелейн сказав, що робота команди «забезпечить основу для майбутніх досліджень в цій області, які тепер можуть бути виконані з набагато більш точним і актуальним фокусом».

Однак дослідження не дало пояснень щодо причини ефекту Варбурга. Додаткові дослідження будуть потрібні для встановлення причини цього явища.

В цьому році боротьба з раком досягла значного прогресу: від схвалення FDA нових методів лікування до недавнього дослідження, пояснює, як модифікований вірус може вбивати ракові клітини. Неясно, як далеко ми вилікуємося, але багато хто продовжує сподіватися, що вони в кінцевому підсумку будуть розроблені.

Література: ScienceAlert - останні, VIB