Поширений тип бактерій у роті може спричинити «танення» деяких видів раку

Люди з раком голови та шиї мають кращі результати, якщо разом із раком виявлено фузобактерію.

Дослідники з Коледжу Гаю та Святого Томаса та Королівського коледжу Лондона заявили, що вони були «дуже здивовані», виявивши, що фузобактерії — тип бактерій, які зазвичай зустрічаються в роті, — мабуть, мають здатність вбивати деякі види раку.

Згідно з дослідженням, люди з раком голови та шиї, у яких була виявлена ​​ця бактерія в раку, мали набагато кращі результати.

Після перших результатів дослідники зараз вивчають точні біологічні механізми, що лежать в основі зв'язку.

Доктор Мігель Рейс Феррейра, старший автор дослідження та консультант з раку голови та шиї у клініках Гая та Сент-Томаса, розповів інформаційному агентству: «По суті, ми виявили, що коли ви виявляєте ці бактерії при раку голови та шиї, вони дають набагато кращі результати. Ще ми виявили, що у клітинних культурах ця бактерія здатна вбивати рак».

«Ми виявили, що ця маленька бактерія призводить до кращих результатів, ґрунтуючись на тому, що вона робить усередині раку. Тому зараз ми шукаємо цей механізм, і в найближчому майбутньому він має стати темою нової статті».

Він додав: «Це дослідження показує, що ці бактерії відіграють більш складну роль, ніж вважалося раніше, щодо їх раку – вони по суті розплавляють ракові клітини голови та шиї. Однак це відкриття має бути збалансоване їхньою відомою роллю у погіршенні стану раку, наприклад раку кишківника».

Вчені використовували моделювання, щоб визначити, які бактерії можуть становити інтерес для подальшого дослідження. Потім вони вивчили вплив бактерій на ракові клітини в лабораторії, а також провели аналіз даних 155 пацієнтів з раком голови та шиї, інформацію про пухлини яких було представлено в базі даних Атласу геному раку.

Спочатку вчені очікували на інший результат, оскільки попередні дослідження пов'язували фузобактерії з прогресуванням раку кишківника.

У ході лабораторних досліджень дослідники поміщали певну кількість бактерій у чашки Петрі та залишали їх на кілька днів. Коли вони повернулися, щоб перевірити вплив бактерій на рак, вони виявили, що рак майже зник.

Вони виявили, що після зараження фузобактеріями кількість життєздатних ракових клітин у ракових клітинах голови та шиї знизилася на 70–99%.

Аналіз даних пацієнтів показав, що пацієнти з фузобактеріями в раку мали кращі шанси на виживання порівняно з тими, у кого цього не було. Виявлення фузобактерій при раку голови та шиї було пов'язане зі зниженням ризику смерті на 65% порівняно з пацієнтами, рак яких не містив бактерій.

Дослідники сподіваються, що це відкриття може допомогти в лікуванні пацієнтів з раком голови та шиї, включаючи рак рота, горла, голосового апарату, носа та пазух.

Експерти заявили, що за останні 20 років було мало досягнень у терапії раку голови та шиї, тому є надія, що це відкриття може призвести до нових методів лікування у майбутньому.

Рейс Феррейра сказав, що до лабораторної роботи команда очікувала, що фузобактерії будуть стимулювати зростання цих видів раку або робити їх більш стійкими до променевої терапії. Але насправді вони виявили, що через кілька днів вони просто повністю знищили рак.

"Ви вводите їх в ракові клітини у дуже малих кількостях, і вони починають дуже швидко їх вбивати", - сказав він.

Доктор Анджалі Чандер, старший науковий співробітник Королівського коледжу Лондона та провідний автор, сказала: «Наші результати чудові та дуже дивні. Ми мали момент еврики, коли ми виявили, що наші міжнародні колеги також знайшли дані, що підтверджують це відкриття».

Барбара Касуму, виконавчий директор благодійної організації Guy's Cancer Charity, яка допомогла фінансувати дослідження, сказала: «Ми пишаємося тим, що підтримуємо новаторське дослідження, проведене Мігелем та Анджалі, яке спрямоване на покращення нашого розуміння раку голови та шиї та розвитку більш ефективних методів лікування».

Джерела: The Guardian