Комп'ютер, зроблений із клітин людського мозку, може розпізнавати голос

«Біокомп’ютер» поєднує тканину мозку, вирощену в лабораторії, з електронним обладнанням.

Дослідники створили «біокомп'ютер», що складається з вирощеної в лабораторії тканини людського мозку та електронних схем, який, за їхніми словами, може виконувати такі завдання, як розпізнавання голосу.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій у журналі Nature Electronics, дослідники перетворили пучки людських клітин, які називаються «органоїдами», на нейрони та з'єднали їх з електронними схемами, щоб створити систему, яку вони назвали — зачекайте — «Brainoware»."

Ідея полягає в тому, щоб побудувати «міст між штучним інтелектом та органоїдами», як розповів журналу Nature співавтор та біоінженер з Університету Індіани Фен Го, та підвищити ефективність та швидкість, з якою людський мозок може обробляти інформацію.

"Ми хотіли поставити питання, чи можемо ми використовувати біологічну нейронну мережу всередині органоїду мозку для обчислень", — додав він.

Зрештою ми сподіваємося, що біологічні комп'ютери, натхненні мозком, виконуватимуть завдання від імені звичайного штучного інтелекту, а також нададуть вченим новий захопливий спосіб вивчення людського мозку.

У серії експериментів команда приєднала свій органоїдний мінімозок до пластини, що складається з тисяч електродів. Потім вони відправили дані у вигляді серії електричних імпульсів на органоїд і розшифрували те, що він видав, за допомогою алгоритму машинного навчання.

Використовуючи свою систему, команда змогла виконати розпізнавання голосу після завантаження в Brainoware 240 записів розмов восьми людей.

Аудіо спочатку було переведено, а потім відправлено до органоїда. Мова кожної людини була зустрінута різною реакцією у вигляді нейронної активності органоїда.

Після того, як ШІ був навчений цим відповідям, дослідники виявили, що Brainowave змогла точно визначити, хто говорив у 78% випадків.

За даними Nature, дослідники також раді відкрити нові способи вивчення людського мозку, а також неврологічних розладів, таких як хвороба Альцгеймера шляхом відтворення його архітектури в лабораторних умовах.

Однак збільшити їх мінімозок до розмірів, досить великих для виконання складніших завдань, швидше за все, виявиться складно, оскільки культивування клітин є дорогим і трудомістким процесом.

Але, проте, це цікава нова розробка в галузі біокомп'ютерів, яка може прокласти шлях до комп'ютерів, натхненних мозком у майбутньому.

Джерела: Nature