Астрономи виявили таємничі брижі у просторі-часі, викликані стародавніми чорними дірками

Група астрономів вперше виявила слабкий гул гравітаційних хвиль, що луною розносяться по всьому нашому Всесвіту.

Тихий гул

За повідомленням Reuters, група астрономів виявила слабкий гул гравітаційних хвиль, що луною розноситься по всьому Всесвіту, з'єднавши разом мертві зірки й створивши гігантський детектор гравітаційних хвиль.

Постійне гудіння в космосі може бути викликане злиттям пар надмасивних чорних дірок, вважають члени дослідницької групи НАНОграв, які опублікували свої висновки в журналі The Astrophysical Physical Journal Letters минулого тижня.

"Це дійсно перший раз, коли у нас є докази саме такого великомасштабного руху всього у Всесвіті, – сказала Ассошіейтед Прес Маура Маклафлін, содиректор НАНОграв.

Чірік-Чірік

За даними AP, у 2015 році вчені вперше виявили гравітаційні хвилі, але тільки за певних обставин і на більш високих частотах. Дві відносно невеликі чорні дірки злилися у велику чорну дірку, посилаючи гравітаційні хвилі (швидкий "щебет"), які були уловлені Лазерним інтерферометром гравітаційно-хвильової обсерваторії або LIGO.

Однак це нещодавнє відкриття показує, що ці гравітаційні хвилі також пронизують Всесвіт тонким гулом набагато нижчої частоти, який вчені порівняли із загальною галасливою балаканиною великої групи людей.

Фоновий шум

Дані, зібрані для цього дослідження, охоплюють 15-річний період і залучають велику міжнародну групу астрономів.

Щоб зробити своє відкриття, команда використала 67 пульсарів, швидко обертових нейтронних зір, які посилають радіохвилі постійно та з рівномірним, передбачуваним кліпом, схожим на маяк.

Земна обсерваторія ніколи не зможе виміряти ці брижі, тому «нам довелося побудувати детектор розміром приблизно з галактику», — сказав AP дослідник NANOGrav Майкл Лем з Інституту SETI.

Дослідники змогли використовувати ці пульсари для виявлення цих гравітаційних хвиль, тому що вони відкидали регулярне биття цих пульсарів.

Ці гравітаційні брижі також, здається, коливаються, коливаючись у циклі, який може тривати роки чи десятиліття.

Вчені не знають, звідки походять ці хвилі, але припускають, що причиною можуть бути надмасивні чорні діри в центрі галактик, що зливаються.

Вчені в захваті від цього дослідження, оскільки воно не лише підтверджує прогнози Ейнштейна щодо гравітаційних хвиль, але й допомагає астрономам краще зрозуміти, як деякі з наймасивніших об’єктів у Всесвіті розвиваються з часом.

Джерела: Reuters, Ассошіейтед Прес