Вчені відкрили фермент, який може перетворювати повітря на електрику

Австралійські дослідники з Університету Монаш у Мельбурні виявили фермент, який перетворює повітря на електрику, забезпечуючи нове чисте джерело енергії.

З повітря

У галузі досліджень у галузі стійкої енергетики австралійські вчені знайшли спосіб отримувати енергію з повітря. Буквально.

Як докладно описано в новому дослідженні, опублікованому на цьому тижні в журналі Nature, дослідники з Університету Монаш у Мельбурні, Австралія, виявили новий бактеріальний фермент, який перетворює сліди водню в нашій атмосфері на електрику, технологію, яку одного дня можна буде використовувати в паливних елементах, які живлять будь-що, від розумного годинника до автомобіля.

"Нам уже давно відомо, що бактерії можуть використовувати сліди водню, що містяться в повітрі, як джерело енергії для свого зростання і виживання, у тому числі в антарктичних грунтах, вулканічних кратерах і на глибинах океану", – сказав професор Кріс Грінінг, учасник дослідження, у своїй заяві.

"Але ми не знали, як вони це зробили, — додав він, — досі".

Ця електрика

Фермент, який отримав назву Huc, був вилучений з Mycobacterium smegmati, досить поширеної та надзвичайно стійкої ґрунтової бактерії. Згідно з дослідженням, його виявили за допомогою ряду передових методів молекулярного картування.

"Huc надзвичайно ефективний", — каже Рис Грінтер, керівник дослідження та науковий співробітник Університету Монаша. «На відміну від інших відомих ферментів і хімічних каталізаторів, він споживає навіть водень нижче атмосферного рівня — всього 0,00005% повітря, яким ми дихаємо».

Дослідники використовували передові методи мікроскопії, щоб спочатку нанести на карту внутрішню атомну та електричну структури бактерій, отримавши «найчіткішу структуру ферменту, про яку повідомлялося за допомогою цього методу на сьогодні», згідно із заявою.

Ферментний паливний елемент

Хоча це навряд чи переверне індустрію стійкої енергетики з ніг на голову найближчим часом, вчені кажуть, що Huc "напрочуд стабільний" і одного разу може бути використаний як крихітна, стійка батарея з живленням від бактерій для невеликих пристроїв.

«Коли ви постачаєте Huc більш концентрованим воднем, він виробляє більше електричного струму», — сказав Грінтер LiveScience. «Це означає, що ви можете використовувати його в паливних елементах для живлення складніших пристроїв, таких як смартгодинник або смартфон, більш портативні складні комп'ютери й, можливо, навіть автомобіль».

Джерела: Monash University