Вчені кажуть, що щось могло відбуватися до Великого вибуху

Міжнародна група дослідників припускає, що ми могли помилятися щодо походження нашого Всесвіту.

Міжнародна група дослідників припускає, що наше розуміння походження нашого Всесвіту може потребувати оновлення.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій цього тижня в The Astrophysical Journal Letters, вони кажуть, що Всесвіт міг розпочатися з "Великого стрибка", а не з Великого вибуху.

Іншими словами, космос міг народитися в результаті закінчення попередньої космологічної фази — відскоку, — а не внаслідок експоненційного розширення простору-часу.

"Теорія інфляції була висунута для пояснення різних проблем, пов'язаних з тонким налаштуванням так званої моделі гарячого Великого вибуху", — говорить перший автор Санні Ваґноцці, астрофізик з Кембриджського університету. «Це також пояснює походження структури нашого Всесвіту внаслідок квантових флуктуацій».

Але, як стверджує Ваґноцці, ми все ще маємо шанс довести помилковість цієї теорії, попри те, що ми можемо виключити "окремі інфляційні моделі".

У документі стверджується, що ми повинні ще глибше дослідити космічний мікрохвильовий фон (CMB), деякі з електромагнітних залишків, що належать до ранніх стадій Всесвіту.

Космічний апарат Planck Європейського космічного агентства розпочав вимірювання реліктового випромінювання ще у 2013 році, і результати відразу ж видалися дослідникам трохи підозрілими.

"Коли були оголошені результати з супутника "Планк", вони були представлені як підтвердження космічної інфляції", — йдеться у заяві астронома з Гарвардського університету Аві Леба, який також працював над цим документом. "Проте деякі з нас стверджували, що результати можуть показувати прямо протилежне".

Але поки ми не побачимо, що Всесвіт був одразу після передбачуваного Великого вибуху, ми не дізнаємося напевно.

"Реальний край Всесвіту, що спостерігається, знаходиться на відстані, на якій будь-який сигнал міг пройти зі швидкістю світла за 13,8 мільярда років, що минули з моменту народження Всесвіту, — сказав Леба. «В результаті розширення Всесвіту цей край в цей час знаходиться на відстані 46,5 мільярда світлових років».

"Сферичний обсяг у межах цього кордону подібний до археологічних розкопок, зосереджених на нас: чим глибше ми вникаємо в нього, тим більш ранній шар космічної історії ми відкриваємо, аж до Великого вибуху, який є нашим кінцевим горизонтом", — додав він. «Що лежить за обрієм, невідомо».

Коротко кажучи, нам потрібно копнути глибше, щоб вивчити природу Всесвіту відразу після її створення.

Але навіть якби ми побачили мигцем, нам було б важко передбачити, що було до цього.

"Правильне розуміння того, що було до цього, вимагає прогностичної теорії квантової гравітації, якої ми не маємо, – сказав Леба.

Але ця реальність не зупинила дослідників. Вони припускають, що нам слід шукати космічний гравітонний фон (CGB), який складається з гравітонів, що вільно переміщаються, гіпотетичних елементарних частинок, які могли б пояснити гравітаційні взаємодії.

Дослідники припускають, що CGB міг існувати відразу після створення Всесвіту. Згідно з теорією Великого вибуху, CGB мав бути розведений настільки, що його більше не можна було виявити.

Тому, якщо дослідники виявлять його, вони, можливо, повністю виключать теорію Великого вибуху.

Проте для виявлення CGB будуть потрібні надзвичайно складні технології, яких поки що просто не існує, але це не заважає їм думати на кілька кроків уперед.

Джерела: Кембриджський університет