Щось круте відбувається з жабами у Чорнобилі

Схоже, що еволюція прискорилася недалеко від Чорнобиля, де невеликий вид деревних жаб суттєво змінився після ядерної катастрофи 1986 року.

Чорнобиль найбільш відомий як місце найбільшої в історії аварії на ядерному реакторі. Але оскільки мешканці поїхали після катастрофи 1986 року, він також став одним із найбільших заповідників у Європі, а в межах Зони відчуження жаби тепер демонструють, наскільки унікальним є цей район.

Група іспанських дослідників-зоологів написала в The Conversation, як їх зацікавили дивні східні дерев'яні жаби з чорним відтінком, знайдені поруч із Зоною відчуження і навколо неї, оскільки тварюки зазвичай яскраво-зеленого кольору.

У 2016 році після виявлення першої смаглявої амфібії команда іспанського університету Ов'єдо та біологічної станції Доньяна вирішила вивчити східних квакш. Вони виявили, що забарвлення тварин у заповіднику тепер варіюється від темно-чорного до темно-зеленого, як показують зображення, отримані дослідниками.

П'ять східних деревних жаб, знайдених на півночі України, у темряві від чорної як смоль зліва до лимонно-зеленої праворуч. Зоологи написали у своєму есе Conversation, що вони зловили 200 самців східних деревних жаб, іноді відомих як жаби "Святого Антонія" або "Сан-Антоніо", з 12 окремих ставків для розмноження вздовж річки". широкий градієнт радіоактивного забруднення."

Вони виявили, що за 36 років, що минули після трагічної аварії в Чорнобилі, східні квакші в регіонах, що оточують нині занедбаний ядерний реактор, схоже, зазнали свого роду швидку еволюцію, яка змусила їх виробляти більше меланіну, щоб витримати підвищену та тривалу радіацію. від катастрофи.

Як написали дослідники Херман Орісаола і Пабло Буррако у своєму есе Conversation, заснованому на висновках, нещодавно опублікованих в журналі Evolutionary Applications, вони вважають, що темніші жаби — зазвичай генетична меншість — були краще захищені від радіації розплаву через меланін в їхній шкірі. Своєю чергою, вони розмножувалися успішніше, породжуючи все більше і більше темних жаб.

Іншими словами, ми спостерігаємо за дією природного відбору у нас на очах. Це досить круто.

«Після аварії пройшло понад десять поколінь жаб, і класичний, хоч і дуже швидкий, процес природного відбору може пояснити, чому ці темні жаби наразі є домінуючим типом для видів у Чорнобильській зоні відчуження», — дослідники написали в есе.

Дослідники, які також у 2019 році докладно розповіли про дивовижну біорізноманіття Чорнобильського регіону, додали, що "сподіваються, що нинішня війна в Україні скоро закінчиться", оскільки вона зі зрозумілих причин гальмує наукові дослідження в регіоні.

Джерела: The Conversation