Вчені вважають, що життя на Венері таки було виявлено

Вчені Массачусетського технологічного інституту кажуть, що сірчана кислота у хмарах Венери може бути нейтралізована присутністю аміаку, можливо, внаслідок біологічних процесів.

Минулого року дослідники викликали фурор, оголосивши про відкриття значних джерел фосфіну в атмосфері Венери. У той час вони стверджували, що безбарвний газ без запаху може бути можливою ознакою життя, оскільки часто є результатом руйнування органічної речовини тут, на Землі.

Гіпотеза залишається дещо натягнутою: хмари в щільній атмосфері планети, наповненої вуглекислим газом, можуть містити форми життя, які також виявляються стійкими до неймовірно їдких крапель сірчаної кислоти, що оточують їх.

І дійсно, інші вчені також піддали цю гіпотезу холодній воді, вказавши на можливість помилки обробки, яка ставить під сумнів самі дані.

Але тепер нове дослідження дає нове життя дратівливої ​​теорії. Сірчана кислота, за словами вчених з Массачусетського технологічного інституту, може бути нейтралізована присутністю аміаку, який, як підозрюють астрономи, також присутній в атмосфері планети завдяки місіям зондів Venera 8 і Pioneer Venus у 1970-х роках.

За їхніми словами, аміак запустить довгий ланцюжок хімічних реакцій, які можуть перетворити хмари Венери на гостинне місце.

Коротко кажучи, «життя може створювати своє власне середовище на Венері», — пишуть дослідники у своїй статті, що була включена до журналу Proceedings of the National Academy of Sciences.

«Таким чином, наша модель передбачає, що хмари більш придатні для життя, ніж вважалося раніше, і можуть бути заселеними», — підсумовують дослідники.

Газоподібний аміак сам собою може бути результатом біологічних процесів, як припускають автори, а чи не блискавок чи вивержень вулканів, як передбачалося у попередньому дослідженні.

«На Землі дуже кисле середовище, в якому живе життя, але воно не схоже на середовище на Венері — якщо тільки життя не нейтралізує деякі з цих крапель», — заявила у прес-релізі співавтор Сара Сігер, професор планетарних наук у Массачусетському технологічному інституті.

Це інтригуючий висновок, але тільки надсилання зонда в атмосферу Венери переконливо підтвердить привабливу гіпотезу.

На щастя, і НАСА, і Європейське космічне агентство планують відправити свій власний космічний корабель до нашого найближчого планетного сусіда протягом наступних 10-15 років. Тож, сподіваюся, деякі відповіді нарешті з'являться.

Джерела: Новини Массачусетського технологічного інституту