Вчені виявили «цунамі» гравітаційних хвиль

Астрономи виявили набагато більше подій, пов'язаних з гравітаційними хвилями, ніж коли-небудь раніше, спостерігаючи 35 подій всього за чотири місяці.

Коли дві чорні діри — або одна чорна діра і нейтронна зоря — втягуються один в одного, вони створюють одну з найжорстокіших і найенергійніших подій у відомому всесвіті.

Ці події, звані гравітаційними хвилями, були вперше передбачені Альбертом Ейнштейном, який припустив, що енергія, що виділяється, буде настільки великою, що може порушити сам просторово-часовий континуум.

З моменту виявлення найпершого у 2015 році вчені відкривають все більше і більше завдяки міжнародній групі дослідників та обладнання, яке створює парадигму в нашому прагненні зрозуміти, як зірки живуть та помирають у нашому Всесвіті.

Згідно з останніми висновками, згідно зі статтею, яка ще не пройшла експертну оцінку, опублікованою ScienceAlert, команда виявила колосальні 35 таких подій у період з листопада 2019 року до березня 2020 року.

Використовуючи вдосконалену обсерваторію гравітаційних хвиль з лазерним інтерферометром (LIGO) — найбільшу у світі обсерваторію гравітаційних хвиль, яка насправді складається з двох обсерваторій, розташованих на відстані понад 1800 миль один від одного, — і Virgo, меншого інструменту, розташованого в Італії, команда змогла вистежити їхню шокуючу кількість.

«Ці відкриття є десятикратним збільшенням кількості гравітаційних хвиль, виявлених LIGO і Virgo з того часу, як вони почали спостереження», — заявила професор астрономії Сюзан Скотт з Австралійського національного університету та співавтор статті.

«Ми виявили 35 подій», — додала вона. "Це приголомшливо! На відміну від цього, ми зробили три виявлення під час нашого першого циклу спостережень, який тривав чотири місяці у 2015–2016 роках».

Більшість з них, 32, якщо бути точним, імовірно є результатом злиття чорних дірок, утворюючи нову масивну дірку. Ці нещодавно створені надмасивні чорні дірки можуть роздутися в гігантські структури, маса яких більш ніж 100 разів перевищує масу Сонця.

Однак деякі з них, ймовірно, є результатом зіткнення нейтронної зорі, мертвих останків зірки, з чорною діркою.

«Чудова чутливість детекторів дозволила спостерігати набагато більше захоплюючих гравітаційних хвильових подій, у тому числі перше в історії достовірне виявлення подвійної нейтронної зорі та чорної діри», — сказала співавторка дослідження Медлін Уейд, доцент Кеньйонського коледжу, в окремій заяві.

Хоча ми підтвердили їхнє існування, нейтронні зорі залишаються загадковими. Ми досі точно не знаємо, наскільки вони можуть бути маленькими чи великими, як саме вони утворені та з чого насправді зроблено.

Проте нові відкриття знаменують собою важливий момент для астрономів у всьому світі.

«Це справді нова ера для виявлення гравітаційних хвиль, і зростаюча кількість відкриттів розкриває так багато інформації про життя та смерть зірок по всьому Всесвіту», — додав Скотт.

Джерела: ScienceAlert