Вчені створили «дивний» новий стан матерії

University of Chicago
Вчені з Чиказького університету додали до списку модифікацій льоду нову фазу: суперіонний лід.

Змінений стан

Вчені із Чиказького університету кажуть, що вони успішно створили «дивний» новий стан матерії в лабораторії під назвою «суперіонний лід» — і що ця речовина може вже існувати всередині планет в нашій сонячній системі.

«Це було сюрпризом — все думали, що ця фаза не з'явиться, поки ви не опинитеся під набагато більш високим тиском, ніж той, на якому ми вперше знаходимо її», — сказав співавтор і дослідник Чиказького університету Віталі Пракапенка в анонсі для преси. «Але ми змогли дуже точно відобразити властивості цього нового льоду, який являє собою нову фазу матерії, завдяки кільком потужним інструментам».

Все інше не має значення

Команда Пракапенка використовувала прискорювач частинок, щоб запустити електрони між двома шматками алмазу, створивши незбагненний тиск у 20 гігапаскалів в зразку води й змусивши його сформувати абсолютно нову структуру, яка відновлюється, коли вони скидають тиск.

«Уявіть собі куб, грати з атомами кисню по кутах, з'єднаними воднем», — сказав Пракапенка в прес-релізі. «Коли він трансформується в нову суперіонну фазу, решітка розширюється, дозволяючи атомам водню переміщатися, в той час, як атоми кисню залишаються на своїх місцях. Це схоже на тверду кисневу решітку, що сидить в океані плаваючих атомів водню».

Матеріал

Тепер, коли у них є стаття про експеримент, опублікована в журналі Nature, за словами Пракапенка, команда планує вивчити властивості нового стану і те, що відбувається, коли він змішується з іншими матеріалами. Вони також підозрюють, що умови всередині Урана і Нептуна можуть природним чином привести до виникнення цього стану.

«Це повинно стимулювати набагато більше досліджень», — пожартував він.

Джерела: Чиказький університет