Вчені виявили скам'янілість динозавра, підозріло схожого на дракона

University of Queensland
Вчені виявили скам'янілості нового страхітливого вигляду птерозаврів, який сильно нагадує дракона з європейської міфології.

Апекс Хижак

Вчені виявили в Австралії новий вид птерозаврів, який своєю масивною страхітливою щелепою має приголомшливу подібність з міфологічними істотами, відомими як дракони.

Новий вид, названий Thapunngaka shawi на честь першовідкривача Лена Шоу і зниклої мови корінних народів Австралії Ванамара, є особливо рідкісною знахідкою. Кістки птерозаврів більш крихкі, ніж в інших стародавніх рептилій, але їх існування малює барвисту картину фантастичної стародавньої різноманітності за часів динозаврів в стародавній Австралії, згідно з дослідженням, опублікованим в понеділок в Журналі палеонтології хребетних.

Вчені до цього часу багато чого не знають про птерозаврів, повідомляє CNET, особливо через те, що було виявлено дуже мало скам'янілостей. Але відкриття цієї нової скам'янілості допомагає пояснити, як ця, за загальним визнанням, жахлива істота жила, полювала і процвітала мільйони років тому.

Повне коло

Викопне — масивна щелепна кістка — дозволяє припустити, що Шаві Тапуннгака був жорстоким мисливцем. Щелепу завдовжки 3,2 фута, ймовірно, містила до 40 величезних гострих зубів. За даними CNET, в істоти був розмах крил 22 фути й шия довша, ніж у жирафа, що воно використовувало, щоб врівноважити свою величезну голову.

«Це було б досить дико», — сказав сайту співавтор дослідження, аспірант Школи біологічних наук Квінслендського університету Тім Річардс. «Це кинуло б велику тінь на якогось тремтячого маленького динозавра, який не почув би його, поки не стало надто пізно».

Що стосується порівняння драконів, деякі дослідники припустили, що міфи про драконів виникли, коли стародавні люди натрапили на кістки динозаврів.

Самозбереження

Знайти кістки птерозаврів складніше, ніж розкрити їх родичів-динозаврів, оскільки вони легше і більш тендітні. На сьогодні в Австралії було виявлено всього 20 птерозаврів, тому кожен новий екземпляр має величезну цінність для вчених, які намагаються зібрати воєдино давню історію регіону.

«За світовими стандартами, кількість австралійських птерозаврів залишає бажати кращого, — сказав Шоу CNET, — але відкриття Тапуннгакі багато в чому сприяє нашому розумінню різноманітності австралійських птерозаврів».

Джерела: CNET