Вчені створили гнучкий лід, який може гнутися як дріт

Peizhen Xu, Bowen Cui, Xin Guo and Limin Tong, Zhejiang University
Крихітні мікроволокна льоду можуть згинатися в майже коло, а потім повертатися до своєї первісної форми.

Еластичні мікроволокна льоду

Китайським вченим вдалося створити тонкі нитки льоду, які можуть згинатися і скручуватися.

Згідно з новим дослідженням, опублікованим в журналі Science, дослідники описують його як «еластичні мікроволокна льоду». Замість того, щоб бути крихким і ламатися під тиском, лід гнеться як дріт — і, чесно кажучи, він виглядає дуже дивно.

Подивіться відео з льодом нижче:

Виготовлення гнучкого льоду

Щоб створити лід, вчені перемістили водяну пару в невелику камеру, яка, за словами Gizmodo, охолоджувалася рідким азотом.

Потім дослідники помістили в камеру наелектризований вольфрамовий стрижень і наелектризували його до 2000 вольт. Це привернуло водяну пару і повільно утворило мікроволокна льоду.

Потім команда змінює температуру камери від -70 до -238 градусів за Фаренгейтом. Вони виявили, що мікроволокна стають неймовірно гнучкими при найнижчих температурах.

Можливі додатки

Крім дивного і цікавого відкриття, вчені вважають, що мікроволокна можуть використовуватися для передачі світла так само як оптоволоконні кабелі.

«Вони можуть направляти світло з одного боку на інший», — сказав New York Times Лімін Тонг, фізик з Чжецзянського університету в Китаї, який входив до групи розробників льоду.

Команда також вважає, що їх можна використовувати для розробки датчиків для виявлення забруднення. Це пов'язано з тим, що частинки, такі як сажа, можуть прилипати до льоду, що дозволяє вченим вивчати, як світло проходить через мікроволокно, щоб отримати уявлення про те, скільки і якого типу забруднення може бути в певній галузі.

«Відкриття цих гнучких крижаних волокон відкриває можливості для вивчення фізики льоду і пов'язаних з льодом технологій в мікро- і нанометрових масштабах», — йдеться в документі.

Навіть якщо у відкриття немає прямого застосування, це все одно захоплююча розробка, що показує, що світ фізичної науки все ще може дивувати нас унікальними способами.

Джерела: Gizmodo, New York Times