Нові дивовижні зображення показують полярні сяйва на Марсі

NASA/Futurism
Місія Об'єднаних Арабських Еміратів (ОАЕ) Hope Mars зробила свою першу велику знахідку всього через пару місяців після прибуття на Червону планету.

Зонд, спрямований Об'єднаними Арабськими Еміратами для вивчення марсіанської атмосфери, зафіксував на камеру надзвичайно невловну подію, повідомляє Space.com: нічне полярне сяйво на Марсі.

Ще до того, як орбітальний апарат "Надія" почав офіційну наукову місію, один з його наукових інструментів вловив полярне сяйво, яке, як відомо, є скороминущим явищем, яке виявилося дуже важко вивчити.

Зображення, опубліковані в середу, показують полярні сяйва, що виділяються у формі яскравих структур на тлі темного марсіанського нічного неба.

Це прекрасна випадкова зустріч — це відкриття навіть не було частиною основних наукових спостережень, запланованих для місії, — яка могла б підготувати місію Еміратів до Марса для багатьох інших захоплюючих відкриттів, які відбудуться в кінці цього року.

«Їх нелегко зловити, і тому побачити їх практично відразу в [Місії Еміратів на Марс] було досить захоплююче і несподівано», — сказав Джастін Дейган, планетолог з Університету Колорадо і заступник керівника відділу науки. про місію, повідомив Space.com.

«Це безперечно те, що було на нашому радарі, так би мовити, але просто дивлячись на наш перший набір нічних даних і кажучи: «Ей, почекай секунду — це?» - не може бути — це так!» - це було дуже весело», — додав Дейган.

На Землі полярні сяйва пов'язані з магнітним полем планети. Коли заряджені частинки викидаються в атмосферу, вони змінюють їх траєкторії, в результаті чого існуючі в атмосфері частки іонізуються і випромінюють світло різних кольорів при взаємодії один з одним.

Однак на Марсі ці полярні сяйва не обмежуються північним і південним полюсами й проявляються також і на всій решті планеті.

Магнітна атмосфера Червоної планети не схожа на один гігантський стрижневий магніт, як у Землі.

Замість цього, як Дейган пояснив The New York Times, це як якби «ви взяли пакет з магнітами та кинули їх в кору планети».

«І всі вони вказують на різні шляхи», — додав він. «І у них різні сильні сторони».

Ці розсіяні магнітні поля змушують частинки сонячного вітру розлітатися в різних напрямках, взаємодіючи з атомами й молекулами в верхніх шарах атмосфери планети, що викликає світіння.

Ультрафіолетовий спектрометр зонда спочатку призначався для вивчення масивного ореолу водню і кисню, що оточує Червону планету, який в кінцевому підсумку розсіюється у відкритому космосі.

«Ми дійсно очікували, що у цього інструменту є потенціал для цього», — сказала Space.com науковий керівник місії Хесса Аль-Матруші. «Він не був призначений для цього. Але оскільки у нас є місія, націлена на глобальне покриття, і ми дивимося на Марс з різних сторін і дуже часто в атмосфері, це дозволило нам провести такі вимірювання дискретних полярних сяйв, що дуже цікаво».

Команда сподівається, що це відкриття дозволить «відкрити нові двері для досліджень, коли справа доходить до марсіанської атмосфери й того, як вона взаємодіє з сонячною активністю», — сказав Матруші Times.

Джерела: Space.com