Вчені вирощують корали в лабораторії, в надії врятувати вмирущі рифи

Vardhan Patankar
Дослідники успішно виростили клітини з кам'янистого корала, Acropora tenuis, в чашках Петрі.

Оскільки потепління океанів завдає шкоди вразливим місцям проживання коралових рифів, вчені намагаються зрозуміти, що змушує їх рости, і, можливо, знайти способи уповільнити або звернути назад їх кончину.

Як докладно описано в новому дослідженні, опублікованому на цьому тижні в журналі Marine Biotechnology, групі дослідників з Японії вдалося успішно встановити клітинні лінії в коралі, а це означає, що вони змогли культивувати клітини корала в лабораторії.

«Створення стабільних клітинних ліній для морських організмів, особливо коралів, в минулому було дуже важкою справою», — йдеться в заяві Норіюкі Сато, професора Окінавського інституту науки й технологій та провідного автора.

«Цей успіх може стати поворотним моментом для більш глибокого розуміння біології цих життєво важливих тварин», — додав він.

Сім з восьми типів клітин, вирощених в чашках Петрі, були стабільними й могли рости нескінченно. Вони навіть не замерзли.

В клітинні лінії включені деякі надзвичайно важливі частини коралів, які дозволяють їм фотосинтезувати й забезпечувати поживними речовинами, що особливо актуально, якщо ми коли-небудь захочемо зрозуміти, чому коралові рифи вимирають через глобальне потепління.

Підвищення температури призвело до того, що корали стали повністю білими — процес, відомий як знебарвлення коралів. Якщо вода дуже тепла, корали витісняють водорості, які живуть в їх тканинах. Хоча з технічної точки зору багато корали виживають, вони не витримують стресу.

Ефект настільки величезний, як прийшли до висновку дослідники в торішньому дослідженні, що всі коралові рифи на Землі можуть загинути до 2100 року, якщо ми не почнемо значних дій для запобігання зміни клімату.

«На цей момент найбільш нагальною потребою в біології коралів є розуміння взаємодії між кораловим тваринам і його фотосинтетичним симбіонтом на клітинному рівні й того, як ці відносини руйнуються під впливом стресу, що призводить до знебарвлення коралів і їх загибелі. У заяві говориться, що Девід Міллер, провідний біолог по коралів з Університету Джеймса Кука, Австралія, який не брав участі в дослідженні.

Міллер також висловив своє захоплення перспективою використання дослідження для пошуку способів запобігання знебарвлення коралів в майбутньому.

На щастя, клітинні лінії коралів залишалися життєздатними після заморожування в рідкому азоті, а це означає, що Сато і його колеги тепер можуть відправляти ці клітинні лінії в лабораторії по всьому світу. Можливо, тоді у нас буде набагато більше шансів знайти способи повернути назад частину тієї шкоди, яку людство завдало океанам нашої планети.

Джерела: Okinawa Institute of Science and Technology Graduate University