Спільнота стурбована через випуск 500 мільйонів генномодифікованих комарів

Футурізм
Біотехнологічна компанія випускає у Флориді 500 мільйонів генномодифікованих комарів - і жителі розлючені.

Село Ісламорада — це 20-мильна ділянка островів у Флоріда-Кіс, настільки вузький, що ви часто можете бачити океан з обох сторін і усіяний пляжами, курортами, кондомініуму, магазинами, житловими кварталами, кафе Starbucks, і Burger King.

В п'ятницю березневим днем ​​мешканка Ісламорада, на ім'я Вірджинія Дональдсон, розповіла Futurism, що двоє чоловіків в уніформі підійшли до її дому, сказали, що вони працюють над «боротьбою з комарами», і попросили її взяти участь у новій програмі боротьби зі шкідниками.

Дональдсон поспішала, тому, за її словами, підписала їх планшет і спостерігала, як вони вішають маленьку чорну чашку для лову комарів на дереві у дворі її будинку.

«Я навіть не знаю, що підписала. Я просто підписала своє ім'я», — сказала вона. «Я подумала: «О, боротьба з комарами, та що завгодно»»

Не усвідомлюючи цього, Дональдсон погодився брати участь в генетичному експерименті, в ході якого британська біотехнологічна компанія Oxitec випустить пів мільярда генетично модифікованих комарів, створених для знищення місцевої популяції кровопивців уздовж протяжного узбережжя Флорида-Кіс.

Вирощування і поширення хмар генетично модифікованих комарів звучить як наукова фантастика, але це вже відбувається. На місцевому рівні одним подобається ця ідея, а іншим — не подобається — бійка перетворилася на потворну, деякі жителі навіть загрожують знищити обладнання Oxitec.

Прихильники кажуть, що це новий спосіб позбутися від докучливих комарів, що розносять хвороби. Але противники обурені тим, що вони називають біотехнологічною компанією, яка приходить і змушує свою спільноту служити чашкою Петрі для погано перевіреного експерименту по злому генів.

«Я вважаю, що цей злочинець залякує нас в цьому експерименті», — сказала мешканка Ісламорада Миган Халл на спекотному засіданні міської ради в березні. «Я вважаю злочином те, що ми піддаємося цьому тероризму з боку нашого Ради по боротьбі з комарами Флорида-Кіс».

«У нас є все, щоб ризикнути, нам нема чого виграти, і все це заради чистого прибутку Oxitec», — додала вона.

Oxitec у співпраці з Агентством з охорони навколишнього середовища та місцевими органами влади планує випустити 500 мільйонів комарів, в кожного з яких вчені впровадили ген під назвою OX5034. Після багаторічного процесу EPA затвердив план Oxitec в травні 2020 року на основі дозволу на експериментальне використання (EUP), спеціального дозволу, яке дозволяє компаніям проводити польові випробування нових пестицидів.

Oxitec стверджує, що комарі, всі самці, які не кусають людей, потім будуть розмножуватися з дикими самками, які кусаються. Але вони передадуть ген OX5034, спадкову корисне навантаження, яка не дозволяє будь-якому потомству жіночої статі досягти дорослого віку. Теоретично, чим більше розмножуються генетично модифіковані комарі і їх нащадки, тим менше в цьому районі буде кусатися самок.

Цей реальний експеримент, який планується розпочати найближчим часом, буде націлений на комарів виду Aedes aegypti. Ці клопи складають лише від двох до чотирьох відсотків популяції комарів на Флорида-Кіс, але вони пов'язані майже з усіма випадками хвороб, що переносяться комарами. Oxitec заявляє, що випробування може допомогти зупинити поширення хвороб, що переносяться комахами, які вражають людей, таких як денге і вірус Зика, шляхом запобігання виживання комах-переносників.

Якщо експеримент вдасться, він може стати надзвичайно цілеспрямованим способом знищення шкідників без використання небезпечних хімічних інсектицидів. Це буде означати менш небезпечний стік, менший збиток для місцевих комах, таких як бджоли й метелики, і меншу втрату біорізноманіття та шкоди навколишньому середовищу. Однак, попри те, що Oxitec продав експеримент спільноті як спосіб уникнути розпилення хімічних пестицидів — і повторив те ж саме Футуризму — Рада по боротьбі з комарами Флорида-Кіс не має ніякого плану зі скорочення загального використання хімічних пестицидів. Навіть якщо експеримент буде приголомшливим, спільноті все одно буде потрібно розпорошити стільки ж, скільки й раніше, щоб контролювати безліч інших видів комарів в районі, який взагалі не буде порушено генно-зламаними помилками Oxitec.

«Я дійсно намагався бути на стороні «Так, нумо зробімо це», — сказав один житель Ісламорада на березневому засіданні міської ради. «Чим більше питань я задаю, тим більше немає відповідей, і я отримую більше питань і більше питань».

Критики побоюються, що штучно створений комар і дика популяція створять генетичні гібриди, але Oxitec заявляє, що випробування не становить небезпеки назавжди змінити ширшу популяцію комарів. Комарі, випущені в рамках експерименту, будуть нести дві копії гена, але, оскільки вони спаровуються з самками в дикій природі, їх потомство отримує тільки одну. Це означає, що все менше і менше буде нести межу OX5034, поки вона не буде повністю відфільтрована з дикої природи.

Oxitec планує відстежувати популяцію Aedes aegypti за допомогою збірних чаш — однієї з тих речей, які чоловіки в уніформі встановлюють у дворі Доналдсона, — щоб побачити, наскільки добре поширюється модифікований геном.

Але все це розвалиться, якщо хоча б одна з самок комарів дійсно виживе і розмножиться. Коли його запитали про таку можливість, представник EPA Кеннет Лаббе сказав Futurism, що експеримент буде припинений в той момент, коли під час збору виявиться доросла самка, що несе ген пристойності.

«У тому малоймовірному випадку, якщо Oxitec виявить генетично модифіковане потомство жіночої статі, вони повинні негайно припинити випуск, застосувати звичайні пестициди, націлені на дорослі й личинкові комарі, і продовжити моніторинг до тих пір, поки не будуть виявлені самки комарів OX5034 в протягом двох послідовних поколінь », — сказав Лаббе.

Така ймовірність гаряче обговорюється. Що ми знаємо напевно, так це те, що в попередньому експерименті, проведеному з 2013 по 2015 рік, Oxitec випустила в Бразилії комарів, які несуть раніше сконструйований ген, OX513A, і в кінцевому підсумку випустила і комарів з OX5034. Хоча компанія оголосила випуск успішним, вчені, не пов'язані з Oxitec з Єльського університету і кілька бразильських установ, опублікували дослідження в журналі Nature Scientific Reports, в якому стверджується, що деякі з комарів спарилися, справили життєздатне потомство і в кінцевому підсумку створили нову генетичну гібридну популяцію, здатну виживання в дикій природі.

Ці висновки були рішуче оскаржені Oxitec, яка наполягала на спростуванні. З того часу журнал опублікував вираз стурбованості з приводу деяких своїх висновків, які до цього часу залишаються без уваги. Натан Роуз, глава відділу нормативно-правового регулювання Oxitec, визнав, що деякі самки комарів OX513A вижили в Бразилії, але сказав, що впевнений, що комарі OX5034 не зможуть вижити.

Лаббе сказав, що EPA було поінформоване про ці побоювання, але що вони «не змінюють виведення агентства про мізерно малий потенціал виживання самок OX5034 під час польових випробувань Oxitec».

Однак в мудрості «Парку юрського періоду» життя знаходить вихід. Значна коаліція активістів-екологів, вчених і жителів Кі-Уеста об'єдналася, щоб виступити проти експерименту, принаймні, в його нинішній формі.

Дональдсон, наприклад, говорить, що, дізнавшись більше про експеримент, вона вирішила, що не хоче брати участь. Через кілька днів після того, як люди в формі встановили чашку на її ділянці, вона зрізала її, поклала в пластиковий пакет, щоб рідина всередині не пролилася, і залишила на стільці у дворі.

Пізніше в той же день її сусід проходив повз і побачив трьох співробітників по боротьбі з комарами, які стояли на дорозі перед будинком Доналдсона, коли її не було вдома. Коли сусід підійшов, сказав він «Футуризм», з заднього двору здалися ще двоє.

Вони з'явилися без попередження, щоб знайти чорну чашку, яку вони взяли на себе руки після розмови з Дональдсон телефоном її сусідки.

«Отже, вони вдираються, вони вимагають, вони вторгаються в чужу власність», — сказав Дональдсон. «Вони не призначають зустрічі для зустрічі з людьми. Так що вони безумовно порушують нашу конфіденційність».

Але якщо взяти чашку для збору біля будинку Дональдсон, це насправді не виключає її участі в експерименті Oxitec. Коли збираються сотні мільйонів комарів, а деякі з її сусідів все ще беруть участь, як вона могла уникнути цього, не покидаючи місто взагалі?

Роза з Oxitec відкинула ці побоювання, сказавши Futurism, що, оскільки EPA визначило, що експеримент компанії не відповідає «нормативному визначенню досліджень за участю людей», такі питання, як інформовану згоду, не мають значення.

«Oxitec не проводить випробування на людях, і цей проєкт не становить ризику для людей, тварин або навколишнього середовища, як заявляє Агентство з охорони навколишнього середовища», — сказав Роуз.

Це ігнорування інформованої згоди й нездатність жителів вибирати, хочуть вони брати участь чи ні, є найбільш тривожними аспектами всього процесу, сказала Дженніфер Кузьма, співдиректор Центру генетичної інженерії й суспільства Університету Північної Кароліни. Футуризм.

«Я думаю, що менталітет маркетингу необхідно перемикнути на взаємодію і двосторонній діалог», — сказала вона.

Проблема згоди і прозорості засмутила жителів, а також активістів та експертів як у Флоріда-Кіс, так і за його межами, в результаті чого вони мобілізувалися проти Oxitec і його запланованого звільнення. Серед них Дана Перлс, менеджер екологічної групи «Друзі Землі», яка розташована у Вашингтоні, округ Колумбія, і Каліфорнії.

«Нам потрібно переглянути правила і ввести обов'язкове незалежне тестування замість того, щоб дати [Oxitec] дозвіл таврувати свої власні продукти як безпечні», — сказав Перлз Futurism.

З того часу, як Перлз дізнався про експеримент в Кі-Весті, він координував свої дії з місцевими активістами та експертами, намагаючись запобігти його.

«Для членів спільноти, які будуть на передньому краї одного з перших масових випусків ГМО-комах в США, це не польові випробування», — додав Перлз. «Це питання здоров'я, безпеки та навколишнього середовища».

З наукової точки зору, рішення Агентства з охорони навколишнього середовища про видачу дозволу на випуск, прийняте відповідно до того ж протоколом, що і при оцінці хімічного пестициду, відрізняється кількома особливостями. По-перше, EPA ніколи не просило Oxitec проводити будь-які випробування в клітинах — експерименти, які показали б, наскільки добре комарі діють в контрольованому середовищі, — перш ніж дозволити компанії піти далі і відправити своїх комах у світ.

Судові процеси в клітинах — це звичайний і розумний перший крок, — пояснив Перлз. Точно так же, як нові фармацевтичні препарати тестуються на культивованих клітинах, а потім на тварин, щоб переконатися, що вони безпечні для вживання в їжу людиною, випуск в клітці може служити попередньою демонстрацією того, що комарі роблять те, що, за твердженням Oxitec, вони роблять. А якщо вони цього не зроблять, вони допоможуть виявити будь-які проблеми або небезпеки, пов'язані з технологіями Oxitec, перш ніж у них з'явиться шанс завдати реальної шкоди.

«Перш ніж генно-інженерний комар буде дозволений або навіть розглянутий для випуску, повинні бути проведені випробування в клітинах», — сказав Перлз. «По суті, це новий пестицид. Так що має бути судовий розгляд в клітці ... у Флориді. В історичний період, коли біорізноманіття є найбільш руйнівним з коли-небудь існували, коли ми знаходимося в розпалі глобальної кризи суспільної охорони здоров'я, нам необхідно робити упор на наукові дані ».

Лаббе, представник EPA, захищав відсутність випробувань в клітинах, кажучи, що пропуск їх був навмисним аспектом проєкту, а не недбалим упущенням, як стверджують противники експерименту.

«Ґрунтуючись на ретельному вивченні всієї інформації, доступної Агентству, EPA прийшло до висновку, що ні комарі, ні випробування не нададуть необґрунтованого шкідливого впливу на людей або довкілля», — сказав Лаббе Futurism. «Отже, попередні випробування в клітинах не потрібні через відсутність ризику для людини або навколишнього середовища. Крім того, випробування в клітинах будуть несумісні з цілями EUP, які полягають в зборі інформації про просторове розселення комарів, спарюванні й відкладанні яєць для оцінки ефективності OX5034 для придушення комарів на всій території».

Москітні яйця Oxitec, які будуть доставлені на острів Флорида-Кіс в наборах «просто додай води», які компанія буде поширювати на території домоволодінь разом з чашами для збору, будуть включати як жінок, так і чоловіків. Але самки, що несуть ген, приблизно не можуть вижити без лікарського препарату тетрациклін, тому очікується, що вони вимруть личинками. Компанія заявляє, що протягом двох тижнів з кожного набору вилупиться близько 1000 самців. Проблема в тому, що тетрациклін зазвичай використовується в якості сільськогосподарського антибіотика в цитрусових гаях.

Агентство з охорони навколишнього середовища заборонило Oxitec випускати комарів в межах 500 метрів від місць, де використовується тетрациклін — в кілька разів більше, ніж звичайний комар Aedes проходить за своє життя. Але жодного разу Агентство з охорони навколишнього середовища не вимагало, щоб вода в місці витоку була перевірена на наявність слідів з'єднання.

«У тому малоймовірному випадку, якщо самка, розмножена з OX5034, відкладає яйця в середовищі з присутністю тетрацикліну, тоді самки комарів OX5034 можуть вижити, якщо умови зростання будуть придатними і якщо концентрація тетрацикліну буде досить високою», — сказав Futurism Натан Роуз з Oxitec.

У дозволі Агентства з охорони навколишнього середовища також не було потрібно, щоб хто-небудь вимірював, призведе втручання комарів до скорочення передачі хвороб або введення більшої кількості вже інвазивних видів викличе непередбачений вплив на екосистему.

«Замість того, щоб робити припущення щодо оцінки, було б добре з їх боку протестувати частина води в цьому районі», — сказав Кузьма «Футуризм».

Кузьма також був стурбований відсутністю випробувань в клітинах і неможливістю вивчити, чи дійсно генетично гібридизувати комарі, які з'являться як москіти Oxitec, спаровуються з дикою популяцією, з більшою ймовірністю будуть поширювати лихоманку денге — ймовірність, про яку ніхто не подбав перевірте чи вивчіть.

«Ми не говоримо, що будь-які з цих [побоювань] повинні перешкодити [Oxitec] випустити їх в короткостроковому експерименті, але цей конкретний експеримент триватиме 18 місяців, і будуть випущені сотні мільйонів комарів», — сказав Кузьма. «Не дивлячись на те, що це EUP, це не маленький експеримент».

Тим часом частина процесу регулювання була прихована від очей громадськості. Тільки дві сторінки документації по проєкту були доступні на веб-сайті EPA протягом призначеного 30-денного періоду громадського обговорення у 2019 році, який зібрав понад 31 000 коментарів проти експерименту і тільки 56 в підтримку його.

«Я намагався знайти оцінку ризиків в Інтернеті до того, як було прийнято рішення, і не зміг», — сказав Кузьма Futurism. «Це було влітку 2020 року. Це було досить незвично для мене. Оскільки це було Дозвіл на експериментальне використання, видане Агентством з охорони навколишнього середовища, їм не потрібно [ділитися оцінкою], я не думаю, але я не думаю, що було хорошою практикою не надавати цю інформацію незалежним науковим спільнотам».

«Не було можливості для незалежного наукового огляду», — додала вона.

Попри те, що оцінка EPA тепер оприлюднена, зазначає Кузьма, основні дані залишаються недоступними, що не перевіряються незалежними експертами й не публікуються в будь-яких академічних виданнях. На думку Кузьми, це найбільший червоний прапор.

Це не означає, що технологія Oxitec небезпечна або не працює. Але це означає, що компанія ніколи не доводила свою безпеку будь-яким публічним чином, і ні EPA, ні будь-яка інша державна установа не наполягали на тому, щоб це змінити.

«Oxitec надає нам всю інформацію, а вони її постачальники. Немає наукових досліджень, які пройшли незалежну експертизу, досліджень з безпеки, досліджень впливу на навколишнє середовище », — сказала пізніше Futurism Миган Халл, мешканка Ісламорада, яка виступала на засіданні ради.

Халл стала співзасновником Екологічної коаліції Флорида-Кіс у відповідь на катастрофу Deepwater Horizon і з перших днів реалізації проєкту намагалася не допустити, щоб Oxitec випускав комарів у Флориді.

«Тепер, коли у нас є доступні дані, і тепер, коли у нас є наука, ми бачимо безліч червоних прапорців, побоювань і зяючих дірок в процесі регулювання і нагляду», — сказав Перлз. "Ще не пізно. Агентство з охорони навколишнього середовища має натиснути кнопку паузи, і, оскільки це може бути перший випуск генетично модифікованих комах в такому масштабі, ми повинні зробити це правильно. Нам потрібно рухатися вперед найвідповідальнішим чином, тому що нам потрібно створити прецедент для майбутніх релізів ».

І ніщо з цього не стосується навіть того факту, що самці комарів Aedes aegypti здатні самостійно поширювати хвороби, навіть якщо вони не кусають людей. Згідно з дослідженням, проведеним у 2017 році, самці комарів Aedes aegypti можуть заражати або заражатися від самок під час спарювання. Таким чином, одночасне вивільнення мільйонів з них може ненавмисно підвищити поширеність небезпечних захворювань в цьому районі й підвищити ймовірність того, що будь-які з них вижили дикі самки несуть в крові небезпечний вірус.

«Це терміново», — сказав Халл. «Єдиний спосіб запобігти ризикам і потенційні невідомі результати — це в першу чергу запобігти випуск цього, а не прибирати безлад після того, як це станеться».

Боротьба за експеримент досягла апогею на березневому засіданні міської ради Ісламорада. Під час зустрічі Кузьма та інші академічні експерти з інститутів, включаючи Гарвард, Єльський університет і Державний університет Північної Кароліни, висловили свою наукову й етичну стурбованість з приводу експерименту і можливого ненавмисного впливу на навколишнє середовище. Перлз і Халл також дали свідчення разом з іншими зацікавленими членами спільноти та іншими активістами.

Експерти пояснили у своїх презентаціях, як і Кузьма повторив футуризму, що вони не були ні за, ні проти експерименту в цілому. Але, за їхніми словами, вони вважали своїм обов'язком допомогти інформувати спільноту і що вони виявили червоні прапорці щодо того, як все було вирішено досі, і що у них є багато питань без відповіді й прогалин в даних, які EPA використовувало для затвердження експерименту. Члени ради були сприйнятливі до їх побоюванням і поділилися деякими з них — особливо щодо впливу на економіку міста, що залежить від туризму, — перш ніж передати зустріч Стенлі Зубі, обраному посадовій особі й заступнику голови Ради по боротьбі з комарами Флорида-Кіс.

Зуба виступив із власною презентацією на підтримку релізу Oxitec. Його явно засмутило те, що він побачив і почув від вчених. Його голос підвищився, і він, здавалося, ставав все більш гарячим протягом усього своїй короткій промові, під час якої він відразу ж звинуватив чотирьох вчених в упередженості проти Oxitec і заявив, що на їхні запитання вже ставили питання і на них давали відповіді за ці роки.

Потім Зуба передав мікрофон Натану Роузу, який, як ви пам'ятаєте, є керівником відділу нормативно-правового регулювання Oxitec. Але замість того, щоб сказати це, Зуба представив його як «нашого» керівника з питань регулювання, маючи на увазі, що Роуз був представником уряду — спотворення, яке не було виправлено до тих пір, поки після презентації Роуза член ради не спитав його безпосередньо.

Видача його за експерта, що представляє рада по боротьбі з комарами, тільки ще більше розлютила супротивників експерименту, які розглядають партнерство як свідчення корупції і ознака того, що вони не мають права голосу в тому, що відбувається з їх спільнотою.

«Було абсолютно недоречно представляти доктора Натана Роуза в якості експерта по боротьбі з комарами замість того, щоб ідентифікувати його як оплачуваного лобіста, співробітника Oxitec», — член спільноти, який представився як капітан Ед Девідсон, голова Флорида-Кіс Громадянська коаліція повідомила на зустрічі. «Це було дійсно недоречно».

«Я не згадував про це у своїх коментарях, але інші люди говорили», — сказав Халл в більш пізньому інтерв'ю. «Це було образливо і просто продемонструвало рівень, я не хочу говорити про змову, але коли ваші власні обрані посадові особи активно працюють проти інтересів вашої спільноти та відвертих побоювань вашої спільноти, що ще можна сказати? Вони вступають в змову з цією корпорацією, і ми не знаємо чому».

«Здається, що відсутня прозорість, і я дуже стурбований тим, що вся інформація створюється Oxitec», — сказав один з жителів на зустрічі. «Мені здається, що боротьба з комарами — це папуга, який повертає нас, і в цьому немає ніякого зв'язку».

Дональдсон не чув ні від комісії по боротьбі з комарами, ні від Oxitec з тих пір, як приїхали техніки і забрали чашку з її власності, але вона і її сусіди кажуть, що бачили, як інші ходили по вулицях і ходили від дверей до дверей, поки сідали. для випуску комарів. Дональдсон каже, що вона глибоко розчарована тим, що приватна компанія може використовувати ресурси місцевого уряду для залучення жителів і проведення експерименту, який, за її словами, направляє її податкові долари в кишені цієї компанії.

Інші мешканці цього району заявили, що планують налити в чашки відбілювач, щоб вбити генетично модифікованих комарів до того, як вони вилупляться.

В цей час Oxitec, ймовірно, досягне свого. Ніщо не висічена в камені, але з такою кількістю вже встановлених чаш і пасток і з благословенням місцевих, державних та федеральних регуляційних органів боротьба спільноти за випуск комарів навряд чи щось змінить.

Це особливо засмучує активістів-екологів та експертів, таких як Халл, які не виступають проти технологій генної інженерії в цілому, а просто хочуть переконатися, що будь-які нові ініціативи, особливо ті, які оприлюднені, безпечні, прозорі та ефективні. і жителі цього району отримують можливість почути, взяти до уваги й вирішити їх проблеми. Навіть якщо протимоскітний препарат Oxitec спрацює так, як повинен, компанії не вдалося переконати тих самих людей, яких вона піддає експерименту.

«Нам потрібно більше інформації», — сказав Халл Futurism. «Ми вимагали, просили й благали надати додаткову інформацію протягом десяти років. У нас його досі немає. Ось чому це експеримент. Вони використовують нас для отримання прибутку».

Можливо, експеримент Oxitec не спричинить довгострокових наслідків. Може бути, генетично модифіковані комарі зникнуть через кілька поколінь, і світ піде.

І якщо експеримент спрацює і комарі виконають те, що обіцяє Oxitec, то ми можемо опинитися на порозі нової надзвичайної ери боротьби зі шкідниками. Якби подібна технологія могла працювати й для інших видів, ми могли б опинитися у світі, де вчені могли б генетично позбутися величезних масивів інфекційних захворювань, таких як малярія і лихоманка денге.

Але, можливо, це буде мати екологічні наслідки. Або, може бути, проєкт матиме неприємні наслідки. Ми просто не знаємо, тому що даних так мало.

Однак це суворе випробування створить прецедент для майбутніх випусків генно-інженерних видів, які, за словами Кузьми, швидше за все, відбудуться найближчим часом. І якщо ніщо інше, наближається реліз показує, що технології знову розвиваються швидше, ніж правила і заходи безпеки, покликані тримати їх під контролем. Неважливо, як ви ставитеся до цього експерименту, до боротьби з комарами або до генної інженерії в цілому, це проблема.

«Це не відноситься до Oxitec, EPA або цій конкретній справі, але я дійсно думаю, що нам потрібно поліпшити національну політику і процес прийняття рішень, щоб зрозуміти, як спільноти беруть участь в цих рішеннях», — сказав Кузьма. «І найкращий підхід до того, що ми називаємо інформованою згодою. Так що я думаю, що Oxitec слідувала процесу уряду. Поки що вони нічого не робили за межами правової та регулювальної системи. Але виникає питання: «Чи підходить ця система для такого роду нових технологій, впроваджуваних в екологічні системи?» І я кажу, що не думаю, що це так».