Нова технологія робить об'єкти невидимими, світячи прямо крізь них

Вчені виявили особливий вид світлової хвилі, яку вони можуть використовувати, щоб дивитися прямо крізь об'єкт, як ніби його ніколи не було.

Пронизливий погляд

Група вчених стверджує, що вони виявили особливий вид світлової хвилі, яка може проникати прямо крізь об'єкти, створюючи враження, ніби вони повністю невидимі.

Ми можемо бачити об'єкти, тому що світло відбивається від них і потрапляє в фоторецептори наших очей. Згідно з дослідженням, опублікованим минулого тижня в журналі Nature Photonics, вчені з Австрійського технічного університету у Відні й Утрехтського університету в Нідерландах говорять, що вони знайшли спосіб змусити світ проходити безпосередньо через об'єкти, роблячи їх невидимими як для очей, так і для камер. Хоча експериментальна технологія ще не готова до використання у великих масштабах, The Independent повідомляє, що вона може стати неоціненним інструментом для отримання медичних зображень або для дослідників, які хочуть заглянути всередину біологічних систем.

Прямий постріл

Вчені роками працювали над різними технологіями невидимості. Зазвичай вони намагаються знайти способи відхилити або розсіяти світло навколо об'єкту, приховуючи його від поля зору.

Цей новий підхід, однак, більш прямий. Проникаючи прямо крізь об'єкт з певним видом світла, створюється враження, що його взагалі ніколи не було.

«Один аспект, який нас дуже схвилював, — це той факт, що світлові поля, які ми ввели в нашій роботі, здаються особливими не тільки в зразках вихідного поля, які вони створюють позаду об'єкта, а й усередині нього», — дослідник TU Wien. і співавтор дослідження Стефан Роттер розповів The Independent.

Він додав, що певна світлова хвиля може бути корисна для заглядання всередину матеріалів або об'єктів, з якими традиційно важко працювати, наприклад біологічних клітин або тканин. Технологія невидимості ще не зовсім готова для цього — постійний рух, таке як кровотік, важко пристосувати, — але Роттер сподівається, що деякі більш точні розрахунки, поки він і його команда продовжують працювати над системою, зроблять її ідеальною для нової медичної візуалізації та інших видів досліджень.

Джерела: The Independent