Вчені знайшли воду та органічні речовини на поверхні астероїда

ISAS-JAXA
Вперше за всю історію вчені знайшли елементи життя у зразках справжнього астероїда.

Спеціальне доставлення

Група вчених, що досліджує недавно повернений фрагмент астероїда, зробила захопливе відкриття: космічний камінь, з якого він з'явився, схоже, несе воду та органічні матеріали — ключові елементи життя тут, на Землі.

Згідно з дослідженням, опублікованим у четвер в журналі Scientific Reports, вчені Лондонського університету Ройал Холлоуей першими виявили органічні молекули на поверхні астероїда. Крім підтвердження гіпотези про те, що астероїди переносять воду та інші молекули, які мають вирішальне значення для появи життя на нашій планеті, це важливе відкриття, яке змінює наше розуміння космічних гірських порід в цілому.

Місія по поповненню запасів

Крихітний зразок, який отримав назву «Амазонка», був витягнутий з астероїда Ітокава японської місією Хаябуса у 2010 році. Вивчивши зразок, вчені виявили, що Ітокава був зруйнований і сформований заново, принаймні, один раз у своїй історії. Оскільки тільки частина органічної речовини відображала ці збитки, схоже, що астероїд кілька разів накопичував частина під час своєї подорожі в космосі — як до, так і після того, як він розпався.

«Ці відкриття дійсно вражають, оскільки вони розкривають складні деталі історії астероїда і то, як шлях його еволюції такий схожий на шлях розвитку пребіотичної Землі», — заявила в прес-релізі співавтор дослідження і вчений з Холлоуея Куїні Чан.

Зсув фокуса

Це відкриття також може допомогти вченим стати трохи більш стратегічним, коли справа доходить до планування майбутніх місій по астероїду.

На цей момент більшість досліджень і проєктів, спрямованих на пошук життєво важливих елементів на астероїдах, зосереджені на багатих вуглецем астероїдах C-типу, відзначається в прес-релізі. Але Ітокава — це раніше недооцінений S-тип — захоплива розробка, оскільки все більше S-типів врізалися в Землю.

Джерела: Royal Halloway, Лондонський університет