Вчені виявили акул, що світяться в темряві

J. Mallefet - FNRS, UCLouvain
Акула-кайтфін в цей час є найбільшою відомою морською глибоководною хребетною твариною, що світиться.

Акула, що світиться

Група дослідників з Нової Зеландії виявила ще одну загадку, що ховається в найглибших, здебільшого незвіданих глибинах океанів нашої планети: три види акул, які можуть світитися в темряві, повідомляє NBC.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій в журналі Frontiers in Marine Science минулого тижня, дослідники вперше виявили, що кайтфінова акула, чорнобрюха акула-ліхтар і південна акула-ліхтар здатні випромінювати біолюмінесцентне світіння.

Кайтфінова акула особливо цікава команді. Акула в цей час є найбільшою відомою науці підводною твариною, що світиться, і може вирости майже до шести футів в довжину. Вона переслідує свою здобич, якою є більш дрібні акули й риби, а також деякі ракоподібні, майже на 1000 футів нижче рівня моря, в регіоні, який часто називають «сутінковою зоною».

Камуфляж

Дослідники, які співпрацюють з Національним інститутом водних і атмосферних досліджень (NIWA) в Веллінгтоні, Нова Зеландія, припускають, що акули випромінюють синє світіння, щоб замаскуватися. Світіння дозволяє не підсвічувати їх яскравим світлом, що виходить зверху.

Ми вже знаємо, що багато інших водні види, в тому числі кальмари й медузи, можуть світитися в темряві, але вчені вперше змогли довести, що деякі види акул теж можуть світитися.

Дослідження проливає світло на те, як мало ми до цього часу знаємо про «великих глибинах моря і наявності світних організмів в цій зоні», як пишуть дослідники у своїй статті.

Однак залишається одна велика загадка: дослідникам ще належить з'ясувати, чому кайтфінова акула світиться, оскільки на відміну від двох інших видів, зазначених у статті, у неї майже немає природних хижаків. Одна з теорій полягає в тому, що вонаможе випромінювати свічення, щоб висвітлити дно океану, щоб полегшити полювання на свою здобич.

Джерела: NBC News