Вчені успішно зберегли дані в ДНК живої бактерії

NIAID/Victor Tangermann
Ученим вперше вдалося запрограмувати дані в ДНК живих бактерій, дозволяючи передавати дані наступному поколінню.

Завдяки своїй величезній щільності ДНК може зберігати еквівалент приблизно 10 цифрових фільмів з даними в обсязі однієї крупиці солі.

Тепер, як повідомляє Science, вчені Колумбійського університету просунули цю концепцію ще далі, записавши дані в ДНК живих бактерій.

Щоб зберігати дані всередині ДНК, їх потрібно перетворити за допомогою синтезатора ДНК із двійкового формату одиниць і нулів в органічний код: комбінації чотирьох підстав молекули, включаючи аденін, гуанін, цитозин і тимін.

На жаль, чим довше цей код, тим менш точними стає робота синтезатора. Як обхідного шляху дослідники розбивають код на частини. Потім секвенсори ДНК повинні знову зібрати їх разом, щоб отримати доступ до даних.

Це також не зупиняє деградацію ДНК з часом, а це означає, що зберігання даних не вічне, як зазначає Science.

В якості вирішення проблеми дослідники з Колумбії намагаються з'ясувати, чи працює те ж саме з живими організмами. Ці дані не тільки збережуться набагато довше, але і можуть бути передані потомству організмів.

Команда під керівництвом Харріса Ванга з Колумбійського університету працювала над цим останні пару років. Зовсім недавно команді вдалося електрично закодувати 72 біти даних для запису рядка букв «Hello world!» в популяцію бактеріальних клітин.

Дослідники використовували CRISPR, популярну техніку редагування генів, яка може об'єднувати й редагувати нові послідовності в ДНК для зберігання даних в цих активних генах.

«Ця робота встановлює структуру прямого зберігання цифрових даних в біологічні й розширює наші можливості з обміну інформацією між об'єктами на основі кремнію і вуглецю», — пише команда у своїй статті, опублікованій на цьому тижні в журналі Nature Chemical Biology.

Зайве говорити, що, незважаючи на дивовижний подвиг, це не так багато даних.

«Ми не збираємося конкурувати з наявними системами зберігання даних», — сказав Ван сайту Science.

Команді також потрібно буде знайти спосіб вижити даними при мутаціях і реплікації ДНК бактерій.

Джерела: Science