Вчені стверджують, що чорні діри складаються зі згорнутих всесвітів

Pixabay/Victor Tangermann
Нове дослідження теоретизує, що чорні діри, що утворились зі згорнутих всесвітів, є основою темної матерії, і наш власний Всесвіт може виглядати як чорна діра для сторонніх спостерігачів.

Теорія мультивсесвіту

Дивна нова теорія припускає, що крихітні первинні чорні діри — ті, які утворилися в самому початку нашого Всесвіту — можуть становити темну матерію і, як не дивно, містити крихітні сколапсовані власні всесвіти.

Це дивна ідея, але, як повідомляє Motherboard, вона вирішує відразу кілька найважливіших загадок космосу, хоча і теоретично. Але найбільш спірним в дослідженні, яке було опубліковано в журналі Physical Review Letters в жовтні, є те, що воно передбачає, що весь наш Всесвіт може виглядати як будь-який інший крихітний міхур чорної діри для зовнішнього спостерігача.

Освічені здогади

Вчені довгий час намагалися ідентифікувати темну матерію, невидима речовина, яке, відповідно до теорії, становить більшу частину маси Всесвіту і яке об'єднує галактики. Різні фізики припускали, що він складається з ще не виявлених частинок, що він утворився в результаті кипіння плазми й навіть може не існувати зовсім. Але ці химерні первинні чорні діри можуть бути причиною всієї темної матерії, на думку вчених, десь у Всесвіті, згідно з дослідженням.

«Ми досі не знаємо, з чого складається темна матерія, але, оскільки відомо, що чорні діри існують, природно запитати, чи може темна матерія складатися з чорних дір, які могли утворитися раніше зірок і галактик», — сказав Motherboard астрофізик з Лос-Анджелеського університету і провідний автор дослідження Олександр Кусенко.

Давні бульбашки

Ці первісні чорні діри, як повідомляє Motherboard, могли з'явитися в перші дні існування нашого Всесвіту, коли він був надзвичайно щільним і перебував в стані постійної зміни.

А всередині них, за словами Кусенко, можуть бути крихітні всесвіти, позбавлені матерії, які почали й не змогли сформуватися в міру швидкого розширення нашого власного Всесвіту.

Джерела: Motherbaord