Це місто використовує супутник для вимірювання втрат енергії

НАСА
Знімки, зроблені з супутників, показують, що величезна кількість електрики витрачається даремно тільки для того, щоб висвітлити міста протягом ночі.

Зоряне світло

Наші міста витрачають багато електроенергії й грошей на те, щоб всю ніч запалювати яскраві вогні.

В ході десятиденного експерименту в Тусоні, штат Аризона, з'ясувалося, хто винен у використанні супутникових знімків міста, повідомляє BBC News. Після того, як на ніч приглушили вуличні ліхтарі, група дослідників з Аризони, Німеччини та Ірландії виявила величезну кількість витраченої даремно енергії, яка завдає шкоди навколишньому середовищу і виводить з ладу екосистеми.

Загальна вина

Виявилося, що вуличні ліхтарі — не проблема. Згідно з дослідженням команди, яке було опубліковано в середу в журналі Lighting Research & Technology, рекламні щити, стадіони і автостоянки витрачають тонни енергії — на суму 3 мільярди доларів на рік в США — на надмірне і погано кероване освітлення.

Ці вогні — в Тусоні та інших містах — загороджують зірки, сприяють зміні клімату і навіть збивають зі шляху міграційних тварин.

«Ми витрачаємо величезні ресурси на світло, який виходить в космос і нікому не приносить користі», — заявила BBC астроном з Університету Вірджинії Келсі Джонсон, яка не брала участі в проєкті.

Ляскайте

Оскільки більшу частину світлового забруднення створюють приватні підприємства, а не міські вуличні ліхтарі, для усунення проблеми потрібно широке співробітництво. Але якби угода була досягнута, вирішити проблему було б так само просто, як приглушити, поліпшити націлювання або поставити заслінки над світлом.

«Багато людей говорять про кліматичну надзвичайну ситуацію, але ніколи не говорять про світлове забруднення», — сказав BBC автор дослідження Крістофер Киба, фізик з Німецького дослідницького центру наук про Землю. «Але це важлива частина. А вночі, коли більшість з нас спить, вся ця електроенергія може використовуватися для інших цілей — наприклад, для зарядки електромобілів».

Джерела: BBC News