Вчені створили фермент, який поглинає пластик з неймовірною швидкістю

Aaron McGeehan/Victor Tangermann
Новий фермент, який насправді є гібридом двох інших, може розщеплювати пластикові відходи в шість разів швидше, ніж наступний кращий фермент.

Суперфермент

Оскільки пластмасові відходи все частіше покривають планету, все більше число вчених вивчають нові способи розкладання їх на основні молекули, щоб вони не завдавали шкоди навколишньому середовищу.

Тепер, як повідомляє CNN, група вчених на чолі з біологом з Портсмутського університету Джоном МакГіханом заявляє, що вони створили фермент, тобто молекулу, яка запускає хімічні реакції, яка може руйнувати пластик швидше, ніж будь-який інший. Має бути ще попрацювати, але це обнадійливий знак для зусиль по скороченню скупчення пластикових відходів.

На шляху

Згідно з дослідженням, опублікованому в журналі PNAS, новий фермент може проникати через пластик в шість разів швидше, ніж попередній ензим, який пожирає пластик, та розроблений членами тієї ж команди.

«Ми були дуже здивовані, що це спрацювало так добре», — сказав МакГіхан CNN, хоча додав, що фермент «все ще занадто повільний», щоб бути корисним в будь-якому значному масштабі.

Разом

Щоб створити новий фермент, команда запозичила прийом з індустрії біопалива, згідно CNN: зшити два ефективних ферменти разом, щоб зробити ще більш потужний.

Виявилося, що змішування нового ферменту під назвою MHETase з існуючим ферментом поїданням пластика PETase прискорює процес у два рази, а поєднання двох збільшує швидкість вдвічі. Разом вони можуть коли-небудь послужити основою для набагато більш ефективної програми перероблювання пластику.

«Ми прагнемо до величезної економії енергії, — сказав МакГіхан CNN.

Джерела: CNN