Коронавірус використовує «камуфляжний» ензим, щоб проникнути у ваші клітини

NIAID/Victor Tangermann
Відкриття вчених з Наукового центру здоров'я Університету Техасу в Сан-Антоніо закладає основу для розробки нових противірусних препаратів.

Вчені тільки що виявили важливу частину того, що робить SARS-CoV-2, вірус, що викликає COVID-19, настільки заразним: він здатний проникати в наші клітини повністю під радаром.

Це хитрий біологічний трюк. Група вчених з Наукового центру здоров'я Університету Техасу в Сан-Антоніо виявила, що коронавірус містить особливий фермент nsp16, який він використовує, щоб обдурити наші клітини, змушуючи їх думати, що він повинен бути там.

«Це камуфляж», — сказав провідний автор Йогеш Гупта в прес-релізі.

Фермент дозволяє SARS-CoV-2 модифікувати частина молекул РНК, що складають його генетичний код, згідно з дослідженням, опублікованим в п'ятницю в журналі Nature Communications, — хитрість, яка обманює клітку-господаря, приймаючи вірус як частина сам по собі, а не викликає відповідь імунної системи.

«Через модифікацій, які обманюють клітку, що вийшла в результаті вірусна месенджерна РНК тепер вважається частиною власного коду клітини, а не чужий», — сказав Гупта.

На щастя, тепер, коли вчені розкрили прийом вірусу, вони можуть розробити антивірусні препарати, які блокують його появу. Таким чином, вірусу буде набагато складніше проникнути в наші тіла, не викликаючи жодних тривог.

«Це фундаментальне просування в нашому розумінні вірусу», — сказав співавтор дослідження д-р Роберт Громас.

Джерела: The University of Texas Health Science Center at San Antonio