Вчені з Великого адронного коллайдера виявили абсолютно нову частинку

ЦЕРН
Проєкт Великого адронного коллайдера краса (LHCb) вперше спостерігав екзотичну частинку, що складається з чотирьох чарівних кварків.

Чарівне відкриття

Фізики з Великого адронного коллайдера CERN тільки що виявили абсолютно новий вид субатомних частинок — і його склад вперше у світі збиває з пантелику.

Все ще безіменна частка — перша, про яку ми знаємо, повністю складається з кварка того ж типу, який є будівельним блоком для субатомних частинок. У цьому випадку, згідно з попереднім дослідженням, опублікованим у вівторок в мережі, частка складається з чотирьох кварків чарівності — механізм, який може допомогти фізикам краще дослідити основні сили, які утримують частинки разом.

Злипання разом

Чарівність кварків — тільки один з шести ароматів кварка, поряд з нижнім, верхнім, дивним, красивим і справжнім. Як один з найбільш важких ароматів, кварки чарівності пов'язані однією і тією ж, погано зрозумілою фундаментальної силою, яка пов'язує протони з нейтронами. Дослідники сподіваються, що незвичайна комбінація допоможе їм пояснити, як працює ця конкретна сила.

«Частинки, що складаються з чотирьох кварків, вже екзотичні, — сказала в прес-релізі представник проєкту Джованні Пассалева, — і той, який ми тільки що виявили, є першим, що складається з чотирьох важких кварків одного типу, особливо два чарівних кварки і два чарівних антикварка».

Відщеплення

Потім команда сподівається з'ясувати, чи знайшли вони справжній тетракварк або, вірніше, дві пари кварків, які пов'язані один з одним, як атоми в молекулі, — хоча обидва були б цінними відкриттями.

«Сьогоднішнє відкриття відкриває ще одну захоплюючу главу в цій науковій книзі, яка дозволяє нам вивчати нашу теорію часток матерії в крайньому разі», — заявив прес-секретар Кріс Паркс.

Джерела: Університет Манчестера