Сколапсована зоря доводить іншу теорію Айнштайна

NASA Goddard Space Flight Center
Химерна зоряна система: сколапсований пульсар і подвійний білий карлик, що обертається навколо другого білого карлика, підтримала головний принцип загальної теорії відносності Айнштайна.

Вільне падіння

І знову вчені підтвердили основну складову теорії загальної відносності Ейнштейна.

Зокрема, згідно з дослідженням, опублікованим в цьому місяці в журналі Astronomy and Astrophysics, тріо з двох білих карликових зірок і згорнутої нейтронної зірки продемонструвало концепцію вільного падіння. Ця ідея, як це чудово проілюстровано уявним експериментом «Пізанська вежа Галілея», полягає в тому, що гравітація прискорює кожен падаючий об'єкт з тією ж швидкістю. Ця ідея була оскаржена в екстремальних умовах, але неймовірно точні вимірювання трьох зірок підтвердили її — і разом з тим — теорію Айнштайна.

Дивний вихід

Учені з Манчестерського університету виявили незвичайний випадок вільного падіння серед трьох зірок. По-перше, є біла карликова зірка і пульсар — мертва зірка масою в 1,44 раза більша за Сонце, яка впала у сферу шириною 15,5 миль — яка швидко обертається навколо один одного.

Обидва також обертаються навколо іншого білого карлика, подібно до того, як Земля і Місяць обертаються навколо Сонця і один одного. Це дало незвичайну можливість: в той час як астрономи могли проводити аналогічні експерименти на нашій сонячній системі, вчені припустили, що об'єкти, які утримуються разом їх власним гравітаційним тяжінням, подібно пульсара, можуть порушувати універсальність вільного падіння.

Гідно

Таке порушення також порушило б загальну відносність, яка передбачає постійне гравітаційне прискорення в усіх сценаріях.

Але, відстежуючи положення трьох зірок аж до наносекунди, команда з Манчестера виявила, що перший білий карлик і пульсар обидва прискорювалися в напрямку другого білого карлика з однаковою швидкістю — знову підтверджуючи загальну відносність.

Джерела: Манчестерський університет