Химерна субатомна «квазічастинка» розмножується як жива клітина

Ames Laboratory
Вчені виявили, що химерна квазічастинка може розмножуватися шляхом розщеплення на дві частини і самовідновлення, як це робить біологічна клітина.

Відщеплення

Вперше вчені виявили, що дивна субатомна «квазічастинка», звана скірміон, здатна відтворювати себе незвичайним чином.

Скірміон вважається квазічастинкою, тому що він діє як субатомна частка у багатьох відношеннях, але не має ніякої маси. В ході експерименту по дослідженню того, як утворюються скірміон, який був опублікований в журналі NANO Letters, команда з лабораторії Еймса Міністерства енергетики США дізналася, що вони насправді діляться на дві частини і розмножуються — на відміну від біологічної клітини.

Розростання

Скірміон — це пакети енергії і магнітних сил, які самоорганізуються в структури, що нагадують щільно розташовані атоми всередині кристалу. Фізики припускають, що маніпулювання ними може привести до прориву в технології зберігання і передачі даних, але є багато питань, що залишилися, які необхідно вирішити.

«Щоб інтегрувати скірміон в майбутні пристрої, наука повинна чітко розуміти механізм їх формування», — сказав дослідник Еймс Лінь Чжоу в прес-релізі.

Роздільна тривога

Структури скірміон можуть рости в результаті адитивного процесу, в якому їх кристалічний малюнок розширюється назовні разом з формуванням нових скірміон, згідно з дослідженням.

Але насправді краще — енергетично вигідно на нанорозмірному рівні — розділити їх на дві частини і самовідновлення, безпрецедентна паралель між фізикою елементарних частинок і клітинної біологією.

Джерела: Лабораторія Еймса