Вчені вбивають віртуальні зірки, щоб вивчати чорні діри

ESA/Hubble
Вчені розкривають нові ідеї про вибухові масивні зірки й майбутні детектори гравітаційних хвиль.

Кімната вбивства

Щоб розгадати таємниці чорних дір, команда австралійських астрофізиків моделює віртуальні зірки, а потім багаторазово вбиває їх.

Один з найсильніших типів вибуху, який зірка може випустити в кінці свого життя, називається наднової з колапсом ядра — вони є одними з найяскравіших об'єктів у Всесвіті й можуть стати джерелом нової чорної діри. Знову і знову моделюючи ці руйнівні події, вчені з австралійського Центру передових технологій дослідження гравітаційних хвиль ARC сподіваються зрозуміти, як утворюються і поводяться справжні чорні діри.

Заповнення прогалин

Хоча такі інструменти, як детектори гравітаційних хвиль, краще виявляють реальні космічні події, такі як утворення нової чорної діри або злиття двох чорних дір, є події, які вони не можуть знайти.

Ось тут-то і з'являються моделі. За даними досліджень, опублікованих минулого місяця в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, дослідники можуть передбачити, як будуть виглядати гравітаційні хвилі, що випускаються цими вибухами.

Космічні спостереження

Ці передбачення, відповідно до прес-релізу, допоможуть астрофізикам спробувати виявити хвилі, що випускаються справжньою наднової з колапсом ядра.

Таким чином, коли будуть побудовані детектори гравітаційних хвиль наступного покоління, такі як запланований телескоп Ейнштейна, що астрономи не будуть сліпими.

Джерела: Центр передових технологій ARC для відкриття гравітаційних хвиль