Закони фізики можуть руйнуватися на межі Всесвіту

Pixabay/Victor Tangermann
Нове дослідження ставить під загрозу ідею про те, що всесвіт розширюється у всіх напрямках, пропонуючи замість цього, що закони фізики змінюються направлено.

Правила вигину

Нове суперечливе дослідження припускає, що можливо змінити закони всесвіту, але тільки трохи.

Вчені з Університету Нового Південного Уельсу виявили невідповідності в тому, що називається константою тонкої структури, число, яке вважається незмінним, і описують, як субатомні частинки взаємодіють один з одним. Це сміливе твердження, але якщо воно витримає це, воно фундаментально змінить наше розуміння всесвіту.

Потерті краю

Константа тонкої структури описує силу, яка впливає на субатомні частинки з електричним зарядом, наприклад, як протони й електрони всередині атома притягуються один до одного. Дослідження, опубліковане в п'ятницю в журналі Science Advances, показало, що число, мабуть, змінюється, коли вони аналізують надзвичайно далекі квазари — але тільки коли вони дивляться в певних напрямках, що означає, що закони фізики можуть порушуватися на краях всесвіту.

«Схоже, що це підтверджує ідею про те, що у Всесвіті може бути спрямованість, — сказав у своєму прес-релізі фізик з Університету Нового Південного Уельсу Джон Уебб, — що дійсно дуже дивно».

Жирна претензія

В наших нинішніх моделях Всесвіту передбачається, що вона розширюється у всіх напрямках, як постійно зростальна крапля галактик і інших зіркових речовин. Однак якщо це нове дослідження вірно, воно натомість представляє всесвіт з дипольною структурою, мало чим відрізняється від північного і південного полюсів магніту.

Оскільки це такий сміливий висновок, навіть сам Уебб не впевнений своєю власною роботою — але стверджує, що його безперечно варто досліджувати за допомогою більш якісних вимірів.

Джерела: Університет Нового Південного Уельсу