Квантові фізики вперше «утримували» окремі атоми на місці

University of Otago
Революційний експерименті фахівців з квантової фізики в університеті Отаго в Новій Зеландії по «утриманню» окремих атомів покращує сучасні знання, пропонуючи новітній погляд на мікроскопічний світ.

Квантова сфера

В рамках новаторського експерименту фахівці з квантової фізики в Університеті Отаго в Новій Зеландії знайшли спосіб «утримувати» окремі атоми на місці, пропонуючи безпрецедентний погляд на те, як вони взаємодіють.

На думку команди, ця робота може привести до створення нової технології, яка працює в мінімальному можливому атомному масштабі, потенційно додаючи в крихітні мікрочіпи навіть більше обчислювальної потужності, ніж це можливо сьогодні.

Правила для молекул

Команді навіть вдалося спостерігати, як два з трьох атомів стикаються з утворенням молекули — процес, який ніколи раніше не спостерігався в такому масштабі. Вони були здивовані тим, скільки часу це зайняло у порівнянні з попередніми експериментами і розрахунками.

«Працюючи на цьому молекулярному рівні, ми тепер знаємо більше про те, як атоми стикаються і реагують один з одним», — заявив у своїй заяві провідний автор і дослідник аспірант Марвін Вейланд. «З розвитком цей метод може забезпечити спосіб створення і контролю окремих молекул певних хімічних речовин».

Гіпервакуум

Треба було якесь серйозне обладнання, щоб зробити новаторське спостереження.

«Наш метод передбачає індивідуальне уловлювання та охолодження трьох атомів до температури близько однієї мільйонної Кельвіна з використанням високофокусованих лазерних променів в гіперевакуумній (вакуумній) камері розміром з тостер», — про це йдеться в заяві Міккеля Андерсена, співавтора статті, опублікованій у вівторок в журналі Physical Review Letters.

Джерела: Університет Отаго