Вчені створили «живий бетон», який може вилікувати сам себе

Victor Tangermann
Вчені, що працюють з DARPA, розробили схожий на желе "живий бетон", що кишить бактеріями. Він може рости і регенерувати сам, коли ламається.

Він живий!

Вчені з Університету Колорадо в Боулдері створили те, що The New York Times називає «живим бетоном», що кишать фотосинтезуючими бактеріями, які можуть рости і регенерувати себе — багато в чому як живий організм.

Бетон — це суміш желатину, піску і ціанобактерій, яка охолоджується так само, як і Jell-O, повідомляє Times. Отримана структура була здатна до самовідновлення три рази після того, як дослідники розрізали її на частини, що передбачає потенційний прорив в області самоорганізованих матеріалів, що тільки зароджується.

Відростання

Живий бетон, який вчені з Колорадо створили у співпраці з DARPA, спочатку має хворобливий зелений колір, який зникає, коли бактерії відмирають, згідно з дослідженням, опублікованим в середу в журналі Matter.

«Це дійсно схоже на матеріал Франкенштейна», — сказав Нью-Йорк Таймс інженер і керівник проєкту UC Boulder Уїлл Срубар.

Навіть коли колір зникає, бактерії виживають протягом кількох тижнів і можуть бути омолоджені — що призведе до подальшого зростання — в правильних умовах.

Несприятливі умови

DARPA особливо зацікавлений в самовідновлюваному матеріалі, який він може використовувати для складання конструкцій у віддалених пустельних районах або, можливо, навіть в космосі, згідно NYT.

Якщо живий бетон зможе піднятися до цього рівня, це може зменшити кількість і вагу матеріалів, які космічні агентства повинні будуть запустити.

«Ми ніяк не зможемо нести будівельні матеріали в космос», — сказав Срубар в інтерв'ю газеті «Нью-Йорк Таймс». «Ми принесемо з собою біологію».

Джерела: New York Times