Геологи спантеличені «масивними аномаліями» на краю земного ядра

NASA Physical Oceanography Distributed Active Archive Center
На протилежних сторонах ядра Землі лежать два масивних, таємничих згустки ультратонкої древньої породи, з приводу яких у вчених розбіжності протягом десятиліть.

Прихований острів

На краю ядра Землі лежать дві гігантські краплі ультракороткою породи — і це приблизно те, в якому ступені геологи згодні з ними.

Таємничі плями знаходяться на протилежних кінцях планети, один ховається під Африкою, а інший в середині Тихого океану — журнал Quanta порівняв «масивні аномалії» з культовими пучками волосся принцеси Леї. Вчені вперше виявили краплі десятиліття назад, коли наносили на карту внутрішню частину планети, але з того часу мало що дізналися.

Деякі ідеї

За словами Кванти, існує дві основні думки про краплі. Перший табір говорить, що це просто масивні скупчення гарячих пір'я. Інші стверджують, що краплі — настільки великі, що вони втопили б поверхню планети в лавовим океані глибиною більше ніж 60 миль — є їх власною окремою сутністю, а не просто особливо теплою областю ядра.

Останні дані підтверджують другий табір: Quanta повідомляє, що вчені виявили сліди унікальних, стародавніх гірських порід і ізотопів в магмі, які текли вгору від крапель — матеріалів, майже таких же старих, як сама Земля, і не знайдених в інших місцях на планеті.

Зберігається таємниця

Проте, велика таємниця все ще оточує глибоко закопані гарячі точки. Одна теорія полягає в тому, що вони можуть бути фрагментами об'єкта розміром з Марс, який врізався в Землю.

«Це те саме, що мати об'єкт на небі і питати: «Це місяць?» А люди типу, ні. «Це сонце?» Ні. «Що це?» Ми не знаємо», — сказав Quanta сейсмолог з Університету Меріленду Ведран Лекич.

Джерела: Quanta Magazine