Ровер НАСА міг знайти залишки стародавньої марсіанської оази

NASA/Victor Tangermann
Грунтуючись на результатах марсохода, вчені НАСА припускають, що кратер Гейла Марса колись нагадував Альтіпланос, високогірні райони Південної Америки.

Таємниця кратеру Гейла

Три мільярди років тому Марс виглядав зовсім не так, як зараз. І з того часу, як ми змогли висадити ровери на поверхні планети, ми намагалися заглянути в її далеке минуле.

Вчені особливо зачаровані 100-мильною кратером Гейла, який, як вважається, є результатом величезного стародавнього удару. Згідно з даними, зібраними марсоходом НАСА «Цікавість», кратер колись був усіяний невеликими струмками, які створювали оазис з дрібних солоних водойм.

Блискучі озера

Принаймні, це теорія, викладена в новій статті вчених НАСА, опублікованій в журналі Nature Geoscience. Вони припускають, що кратер колись нагадував Альтіпланос, високогірні райони Південної Америки, які усіяні солоними озерами і струмками.

«У більш посушливі періоди озера Альтіпланос стають більш дрібними, а деякі можуть повністю висохнути», — заявив провідний автор Вільям Рапіно. «Той факт, що вони вільні від рослинності, навіть робить їх трохи схожими на Марс».

Несуча глина

З квітня ровер проводить випробування зразків з області, званої «глинистий вузол», недалеко від гори Шарп, вершини в центрі кратера Гейл. Зразки показують, що регіон колись був солоним озером, яке висохло мільярди років тому.

«Ми не можемо сказати, чи ми бачимо відкладення вітру або річки в глинистому блоці, але ми можемо з упевненістю сказати, що це безумовно не те ж саме, що було раніше або що попереду», сказав член команди ровера Цікавість Кріс Федо.

Джерела: Лабораторія реактивного руху